Åleds vs Gekås Ullared

#1 - 26 oktober 2007 05:46
Hubba !

igår åkte jag och frugan till en planerad inköpsrunda till Gekås i Ullared.

planen var att åka dit tidigt och vara klara runt lunchtid.

så, jag bollade in att vi skulle kunna svänga inom Åleds som ligger nästan på vägen.

när det närmar sig lunchtid så ställer man försiktiga frågor till frugan....typ:

- har du mycket kvar att shoppa ?? Vi kanske ska dra oss mot kassan ?

Svaret man fick var klart och tydligt:

- ÄR DU GALEN !!!!????? Det är ju myyyycket kvar att shoppa.

Klockan 17,45 sitter man i bilen på vägen hem.

7600:- fattigare.

Hur många tror att man lyckades flika in ett snabbesök på åleds med en slutkörd fruga och totalt tom plånbok ??

suck.....
#2 - 26 oktober 2007 05:52
Ni skulle ju börjat med Åleds!!!
#3 - 26 oktober 2007 06:12
Statan också... Då slog du ju mig, mitt "rekord" är 7200. Men jag har slutat ha förhoppningar om att hinna med något annat också.... bara att inse att Ullared är tjejernas mecka och låta dom gå till dom är klara... Jag packar, bär, lastar och kör... Och sen får det bli Åleds och andra trevliga ställen när jag är helt själv... eller möjligen med någon förstående akvariekompis...
#4 - 26 oktober 2007 06:31
Ooo. Ullareds. Dit vill jag! Undrar om jag kan dra dit gubben på helgutflykt nångång? Fast jag skulle ju hinna med Åleds oxå. ;)
#5 - 26 oktober 2007 06:39
hfh75 skrev:
Jag packar, bär, lastar och kör...

Du glömde "betalar"? :p
#6 - 26 oktober 2007 06:45
Personligen tycker jag att det är det värsta man kan utsätta sej för, är att åka till Ullared.
Var där i somras och det var rena skräckupplevelsen.
1. Kriget om en parkeringsplats.
Fick köra runt i (jag överdriver inte) 40min innan jag hittade en ledigparkeringsplats. Då var jag nära att bli påkörd av en Saab och påbackad av en Volvo.

2. Väll inne i ( hmm...helvetet ?! )

Där gick man runt helt vilsen med sin vagn och såg bara en massa köpgalna personer som handlade allt dem såg bara för att det var billigt :S
Tjejen hittade lite kläder, men det ända jag kom ut med var ett paket rakhyvlar och en träningsväska, givetvis var det fel sort rakhyvlar.

Hade gärna betalat 4gånger så mycket för dom sakerna bara för att slippa gå runt där bland galna tanter som kastar sej över dom billiga tvättmedel och toalettpapper mm.
När man väl lämnade parkeringen var det som om man var på väg hem från ett krig, med många hemska minnen av kärringar som knör och knuffas och barn som skriker.
Kommer aldrig mer åka dit och tycker hela sättet att handla på är närmast primitivt.

Ni som tycker att det är bland det roligaste man kan göra, kan inte ni förklara för mej vad det roliga är? :p
#7 - 26 oktober 2007 06:45
man lär sig så länge man lever.....
#8 - 26 oktober 2007 08:00
petnym skrev:
Du glömde "betalar"? :p

Hehe... glömde inte.. försöker förtränga att jag gör det...:D:p
#9 - 26 oktober 2007 08:09
men hur sjutton får man sambon till att betala då????
Nästa gång får du väl låta henne shoppa i fred o komma tillbaka tills det är dags att packa o betala *s*
#10 - 26 oktober 2007 16:34
Jag tycker väldigt väldigt illa om Ullared... Skönt att flytta till Gällivare snart, så man slipper (förhoppningsvis) åka dit igen. :p
Bilagor:
#11 - 26 oktober 2007 16:37
varför inte kombinerer, tanten åkar till ullared, gubben åkar till åleds:):p;)
mvh janne
#12 - 26 oktober 2007 18:07
Så är det hos mig hehe Diskusfreaksen lämnar av partnern i Ullared 24 km bort o åker hit i fikar o kollar fisk.:D:D
Maffia666
#13 - 26 oktober 2007 19:35
Kensa skrev:
Hubba !

igår åkte jag och frugan till en planerad inköpsrunda till Gekås i Ullared.

planen var att åka dit tidigt och vara klara runt lunchtid.

så, jag bollade in att vi skulle kunna svänga inom Åleds som ligger nästan på vägen.

när det närmar sig lunchtid så ställer man försiktiga frågor till frugan....typ:

- har du mycket kvar att shoppa ?? Vi kanske ska dra oss mot kassan ?

Svaret man fick var klart och tydligt:

- ÄR DU GALEN !!!!????? Det är ju myyyycket kvar att shoppa.

Klockan 17,45 sitter man i bilen på vägen hem.

7600:- fattigare.

Hur många tror att man lyckades flika in ett snabbesök på åleds med en slutkörd fruga och totalt tom plånbok ??

suck.....
stackare:D:D. Hur var Åleds annars? Bor inte så långt därifrån typ 7mil.
#14 - 26 oktober 2007 19:41
Maffia666 skrev:
stackare:D:D. Hur var Åleds annars? Bor inte så långt därifrån typ 7mil.

Då tycker jag du skall åka dit o kika. Om Åled vore standard så anser jag att merparten av sveriges butiker ligger mil efter.:)
#15 - 23 mars 2008 01:07
hambli skrev:
Personligen tycker jag att det är det värsta man kan utsätta sej för, är att åka till Ullared.

Var där i somras och det var rena skräckupplevelsen.

1. Kriget om en parkeringsplats.

Fick köra runt i (jag överdriver inte) 40min innan jag hittade en ledigparkeringsplats. Då var jag nära att bli påkörd av en Saab och påbackad av en Volvo.

2. Väll inne i ( hmm...helvetet ?! )

Där gick man runt helt vilsen med sin vagn och såg bara en massa köpgalna personer som handlade allt dem såg bara för att det var billigt :S

Tjejen hittade lite kläder, men det ända jag kom ut med var ett paket rakhyvlar och en träningsväska, givetvis var det fel sort rakhyvlar.

Hade gärna betalat 4gånger så mycket för dom sakerna bara för att slippa gå runt där bland galna tanter som kastar sej över dom billiga tvättmedel och toalettpapper mm.

När man väl lämnade parkeringen var det som om man var på väg hem från ett krig, med många hemska minnen av kärringar som knör och knuffas och barn som skriker.

Kommer aldrig mer åka dit och tycker hela sättet att handla på är närmast primitivt.

Ni som tycker att det är bland det roligaste man kan göra, kan inte ni förklara för mej vad det roliga är? :p

Njaa, men så farligt är det väl inte, jag jobbar där varje dag :p Man får uppleva en hel del...som...arrgessiva o mycket uttröttade kunder;)
#16 - 23 mars 2008 10:16
Precis som kaj.p skriver så är Åled en butik i en klass för sig! Alla som inte varit där borde absolut åka dit!
Sen tycker jag ju detsamma om Ullared förstås! ;-)
Vi kombinera så bra så varje gång vi är hos svärmor, hinner med alltihop & så klagar svärmor på att vi är så lite tid med henne istället :-)

Mvh Eva
#17 - 23 mars 2008 10:19
Förlåt att jag lånar tråden lite,men tror ni att Åleds har dammprodukter eller dammfiskar i Maj månad?
#18 - 23 mars 2008 10:31
stene skrev:
Förlåt att jag lånar tråden lite,men tror ni att Åleds har dammprodukter eller dammfiskar i Maj månad?

Beror lite på väderläget. Hanbrukar i varje fall ha Koi till salu
#19 - 23 mars 2008 10:33
Guy Palm skrev:
Beror lite på väderläget. Hanbrukar i varje fall ha Koi till salu
Var inne på hemsidan hittade inget det var därför jag undrade:)
#20 - 23 mars 2008 10:40
HenrikV skrev:
Jag tycker väldigt väldigt illa om Ullared... Skönt att flytta till Gällivare snart, så man slipper (förhoppningsvis) åka dit igen. :p

Inte ska du lämna Nol!!??

Själv har jag som många här förfärliga, hemska minnen från Gekås.
#21 - 23 mars 2008 10:55
GeKås ja... fy fan vilket jobbigt ställe, men man får inte förglömma att man kan hitta bra saker där med... (bra i förhållande till priset iaf). Halva min garderob kommer därifrån...
Men så har jag päronen boendes i Varberg, och så fort man är där kan man ju bara låna deras räserbil och åka till gekås, tar en halvtimme.
Sen ska man bara ha tur och åka på rätt dag.
#22 - 23 mars 2008 11:05
Haha! Min man tvingade mig mer eller mindre till ett besök på Ullared nu i veckan... Jag gick högst motvilligt med på det, för att gå i affärer med honom innebär att man ska gå uuuuupp och neeeeer, i varenda gång, långsamt, långsamt och titta på precis ALLT!

Nu gick besöket ganska bra ändå eftersom jag krävde att få gå till barnavdelningen på egen hand, så där fyllde jag vagnen med kläder till dottern. Men sen blev det alltså ett travande fram och tillbaka tills jag äntligen lyckades få med honom till kassan.

Så det där om att shopping är kvinnornas grej stämmer definitivt inte hemma hos mig! :-)
#23 - 23 mars 2008 13:13
Det är därför jag håller i plånboken ;)

//C
#24 - 23 mars 2008 15:30
Hehe åker till ullared engång om året det räcker för mig :)

Man har ju knappa året på sig med akvaristiken så man har inte koll på allt men Åleds? Vart ligger de?

//Freddan
#25 - 24 mars 2008 11:08
Åled ligger en liten bit utanför Halmstad mot Jönköpingshållet. Där finns en suverän akvariebutik tillika grossist tillika akvarietillverkare! Mkt bra & absolut värt en avstickare om man är i krokarna!

Mvh Eva

Annons