åleds räkmix?

#1 - 16 augusti 2004 21:23
"Tänkte starta en tråd om åleds räkmix, tänkte fråga om den är bra till mina malawisar och fråga om nån har nån erfarhet av denna.

Vart ska jag lägga den då?" Detta är vad som stod i tråden där jag frågade om vilken kategori jag skulle lägga detta i. Nu har nån flyttat den och det är alltså inte detta jag vill ha svar på.

Vad jag vill ha svar på är:
Åleds räkmix? Är det någon som har någon erfarhet av denna? Bra/dålig till röd zebror? Har för mig att jag läst att dem inte ska ha så mycket protein, stämmer det? Såg att där va ganska mycket i den... Kan man mata dem med mycket med detta eller bara ibland? Kan man ha det som vanligt foder liksom?

mch Camilla
#2 - 16 augusti 2004 21:29

Åleds har varit med i branchen i över 30 år så jag tvivlar inte på att dom kan blanda ihop bra fiskmat. Om du är där o köper maten själv så kan du ju fråga dom, vad de rekommenderar för mat till just dina fiskar.

#3 - 16 augusti 2004 21:31
Ville inte starta en diskussion här utan när jag väl fått reda på vart jag ska lägga tråden.
Men tack ändå.
#4 - 16 augusti 2004 21:32
Jag matar mina Tanganyika-ciklider med Åleds räkmix och har bara goda erfarenheter. Fiskarna e som tokiga i den..

Det kan vara lite svårt att bryta bitar av den, man vill ju inte tina upp den, men man kan ju ta tex. en kniv till hjälp.

Eftersom jag inte har Malawisar och inte vet vilka Malawisar du har så är det ju inte lätt att säga om den passar just Dina fiskar. Annars så köp en liten förpackning och testa..

Jag vet att många gör sin egna Räkmix med gott resultat, men jag är för lat och mina fiskar käkar inte så mycket ännu, så jag köper färdig! =)
#5 - 16 augusti 2004 21:34
En sak jag märkte när jag matade med åleds räkmix är att en liten bit blir så himla stor när man släpper i den i akvariet=). Behövde bara ta 1/4-dels så stor bit räkmix jämnfört med deras röda mygglarver, för att det skulle täcka för alla mina fiskar. Komprimerat o smidigt=)
#6 - 16 augusti 2004 21:34
Hade tänkt lägga in mer fakta om akvariet och fiskar i den riktiga tråden sen.
#7 - 16 augusti 2004 21:36

Vilken kategori.. ne du.. Akvariet/foder kanske?.. dunno
#8 - 16 augusti 2004 21:38
Har gurami och de är också som stolliga i Åleds räkmix. Tittar man på färgen på den och färgen på andra räkmixar så ser den attans mycket fräschare ut.
#9 - 16 augusti 2004 21:40

Offtopic!. tänkte fråga via icq men du hade den inte på.
Hur har du fått fram denna bilden:
http://www.thirdimension.se/other/2.jpg
Vilket program har du gjort den i=)?
#10 - 16 augusti 2004 21:42
Tack punko för att jag äntligen får ett svar på min fråga i denna tråd. :) Jag la den under foder men den blev deletad. Så väntar på att nån "högre makt" ska säga vart den ska ligga :/
#11 - 16 augusti 2004 21:44
"högre makt".. hehe jo. Låter konstigt att den blev borttagen.. kan inte tänka mig vart den skulle ligga annars.
#12 - 16 augusti 2004 21:50
hehe vet inte vad jag skulle skriva :P Provade också under "afrikanska ciklider" eftersom det är såna jag har, men den försvann därifrån också.
#13 - 16 augusti 2004 21:51
btw punko, jag har inte icq men du kan adda mig på msn: camilla@thirdimension.se
#14 - 16 augusti 2004 23:54
Ursprungligen skickat av Punko

Adobe Illustrator?
#15 - 17 augusti 2004 15:45
Ursprungligen skickat av FundiX

[quote]Ursprungligen skickat av Punko

Adobe Illustrator?
[/quote]
Windows paint? :D
#16 - 17 augusti 2004 16:31
Hehe tråden var inte tänkt att diskutera min bild i men det är illustrator :)

Annons