Dafdac, bor 4 mil från åleds och varit där en del gånger. Jag kan visserligen inte alls lika mycket om växter och lysrör som dig, men många ggr klarade jag inte av att snacka med dom när jag skulle köpa växter. Går inte prata med dom, dom har så tvärfel hela tiden och ändå "vet" dom att de är det rätta.
Inte för att jag håller med i det som står i mailet från Åled, men man får väl i alla fall ha respekt för andras åsikter.
Tydligen så har du aldrig varit där och pratat med arnlod om växter?, Det är dom som inte kan respektera/ ta till sig andra åsikter. Dom tror ("vet") att hela växtakvarieindustrin inte har utvecklats sedan mitten av 80-talet.
Ungefär som engelsmännen när de stängde ner patentverket för länge sedan, när de inte trodde att det fanns fler saker att uppfinna.
Citerar när jag var där första ggr och skulle köpa in mina första fiskar och växter.
"Du ska ha tänt ljuset MAX 6 timmar/dygn så att du inte får alger"
Efter att jag berättat att jag hade svart sand( tänkte på fiskar som kanske villa ha det)
"Det är inte snyggt med svart sand, köp den vi har här i våra akvarium, det är snyggare"
De frågade vad jag hade för filter, jag svarade juwels innefilter.
"Skitfilter, du ska köpa ett av våra bottenfilter, de har vi använt i 30 år här och titta på våra akvarie så fina dom är"
Tyvärr så sviker mitt minne mig, men kanske lika bra det.. annars hade det blivit ett långt innlägg här.....