aldrig haft lekande fisk, nu leker dom

#1 - 26 september 2009 09:50
Nu leker mina glödbanstetror som bara den i akvariet. Det bor bara 6 st glödbandtetror där och en kampfisk. Finns det nån chans att nån av de ev "bebisarna" klarar sig tro?
Har aldrig haft fisk som lekt förut
#2 - 26 september 2009 09:54
Bästa hade nog varit om du flyttar över tetror och kampfisk till ett annat kar så fort de lekt klart men den möjligheten har du kanske inte [:o]
#3 - 26 september 2009 10:03
Nina82 skrev:
Bästa hade nog varit om du flyttar över tetror och kampfisk till ett annat kar så fort de lekt klart men den möjligheten har du kanske inte [:o]

Nej tyvärr inte:( Finns det nån möjlighet att nån kan klara sig ändå tror du?
#4 - 26 september 2009 10:09
Skaffa javamossa, ytväxter och plantera täta snår så ökar nog chanserna avsevärt.
Mata övriga fiskar var dag men inte mer än du brukar eftersom risken är stor då att vattenkvalitén försämras. Om övriga fiskar inte är jättehungriga letar de inte lika intensivt efter ynglen (förhoppningsvis) ;)
Mer än så vet jag inte om du kan göra.
#5 - 26 september 2009 10:27
Nina82 skrev:
Skaffa javamossa, ytväxter och plantera täta snår så ökar nog chanserna avsevärt.

Mata övriga fiskar var dag men inte mer än du brukar eftersom risken är stor då att vattenkvalitén försämras. Om övriga fiskar inte är jättehungriga letar de inte lika intensivt efter ynglen (förhoppningsvis) ;)

Mer än så vet jag inte om du kan göra.

Oki tack för tipsen! Jag ska göra mitt bästa. Är väl glad iofs om de flesta inte klarar sig men ett par stycken hade varit roligt att få följa i utvecklingen:)

Annons