Aldrialdrigaldrig lösa saker på biltaket....

#1 - 7 oktober 2008 23:17
Hade varit ut i djupa skogen med någon hink, håv, småburkar och ett stycke machete(dålig) Lastar in för hemfärd och rullar och skumpar fram i lagom låg fart genom bland annat tvära kurvor i bushen en liten bit. Gasar på lite. Lite till. Påfart till motorväg. Ännu mera gaspådrag. Plötsligt smäller det till i sidorutan och nästan kalsongbyte. Luktar bränt, jag tänker, inser snabbt att jag la macheten på lastbågen och glömde den där. Begriper inte hur tusan den lyckats ligga kvar. Låg inte stadigt på lastbågen. Så aldrig lägga saker från plånböcker till macheter på taket. Nu vet ni det.
Mvh en glömsk Zoopetare
#2 - 7 oktober 2008 23:30
eriahl skrev:
Hade varit ut i djupa skogen med någon hink, håv, småburkar och ett stycke machete(dålig) Lastar in för hemfärd och rullar och skumpar fram i lagom låg fart genom bland annat tvära kurvor i bushen en liten bit. Gasar på lite. Lite till. Påfart till motorväg. Ännu mera gaspådrag. Plötsligt smäller det till i sidorutan och nästan kalsongbyte. Luktar bränt, jag tänker, inser snabbt att jag la macheten på lastbågen och glömde den där. Begriper inte hur tusan den lyckats ligga kvar. Låg inte stadigt på lastbågen. Så aldrig lägga saker från plånböcker till macheter på taket. Nu vet ni det.

Mvh en glömsk Zoopetare

Inte ens småbarn...??? ;):p
Guest
#3 - 7 oktober 2008 23:32
NIC skrev:
Inte ens småbarn...??? ;):p

Nej NIC, inte ens småbarn. [SIZE=1][COLOR=gray](med plåster):D[/COLOR][/SIZE]
#4 - 7 oktober 2008 23:41
Jo småbarn går bra. Men det ska vara godkända spädbarnsband då.
Var får jag allt ifrån? Flugsvampen
#5 - 8 oktober 2008 06:45
Då har du inga problem med den macheten längre? Tur, då slapp jag få myndigheterna på mig;).
#6 - 8 oktober 2008 10:37
Har en gång i Frankrike för 25 år sedan varit med om att glömma en öppnad enkilosförpackning med creme caramel på biltaket.Vi fattade inte vad det var som dunsade på taket....
Vid en stopplikt så åkte den sista biten, och landade på motorhuven på bilen bakom.
Vill inte tänka på vad som hänt om den landat på hans vindruta i hög fart!!!
Dessutom var det in Frankrike och en uppretad fransos är OMÖJLIG att förstå. Vi stod som dränkta hundvalpar och blev utskällda.
Nu mera är minnet roligt, med tidens patina på.
#7 - 19 oktober 2008 16:17
Körförbud på mig snart. Hade hämtat några saker och fotat lite. Bidde bara 174 bilder man vill ju inte fota i onödan. Vände bilen bara några meter fram i lutande "väg" och sen back. Låser en ytterdörr och hoppsansa. På biltaket låg kameran den här gången. Om den halkat av hade nog risken för hållbarhet efter överkörning vid backande funnits. Får nog börja binda fast saker i armar eller ben snart.
#8 - 19 oktober 2008 20:23
Råkade ut för det igår. Kom körandes vid Bromaflygplats. Bilen före hade lite grejer på taket bla ett rör med något i. Det såg ut som konsoller till hyllor. Jag sa till min fru att det där såg ju inte bra ut. :( Tänkte inte mer på det. Bilen försvan. Vi åkte några km och låg i vänsterfil när det plötsligt tar tvärstopp framför oss. Vi trode att dom hade krockat framför oss. Men vad var det som låg där på vägen om inte skenan från röret. Så så långt han han. :(
#9 - 19 oktober 2008 20:56
Ville bara säga att själva rubriken på den här tråden fick mig att asgarva! :D xD Humor på hög nivå!
#10 - 19 oktober 2008 21:05
Vad gör man inte för att få folk att bli glada. En vacker dag åker jag väl iväg med bilnyckeln på taket....
#11 - 19 oktober 2008 21:45
Eller mobiltelefonen, hade en ericsson 310s "hajtand" som jag lämnade på taket till capricen nere på preem micro vid dag hammarskjöldsleden innan jag och grabben körde ner till Båstad, minns fortfarande glädjen över att ha hittat en tapp med 9,98:- för 95 oktanig.

Efter Halmstad börjar jag leta efter mobilen och inser att sist jag såg den var när jag la den på biltaket och började tanka, förbannar min dumhet och fortsätter dom återstående 4 milen med pannan i djupa veck.

Väl nere på Bjärehalvön kliver man ur bilen och tittar automatiskt över biltaket och tror ni inte telefonhelvetet ligger längst bak uppe på railsen med 11 missade samtal..
#12 - 20 oktober 2008 04:18
Kört med husnyckeln liggande på bakluckan en gång [:o]...

Skulle inte långt, drygt 500 meter hem till föräldrarna bara... och blev rätt snopen vid framkomsten och åsynen av nyckeln. Begriper fortfarande hur den kunnat hamnat där :p...
(hade den trillat av hade jag inte hittat den igen, eftersom jag aldrig skulle tänkt på att leta längs vägen överhuvudtaget)...

Annons