Kan man få någon form av fingervisnig på hur gamla/unga mina nya slöjor är?
Det är två golfbollar på drygt 3cm ( kanske 4cm) utan fenor inräknade.
Hur snabbt kommer de att växa?
LillensMamma skrev:Kan man få någon form av fingervisnig på hur gamla/unga mina nya slöjor är?
Det är två golfbollar på drygt 3cm ( kanske 4cm) utan fenor inräknade.
Hur snabbt kommer de att växa?
Erik... skrev:Hur snabbt de växer beror på flera faktorer, dels maten, vad den innehåller, kvaliteten, hur mycket mat de får och hur ofta, men även vattentemperaturen och vattenkvaliteten.
I de odlingar som slöjstjärtarna i butikerna kommer i från hålls slöjstjärtarna i nära nog optimala förhållanden för maximaltillväxt, så om dina slöjstjärtar var 3-4 cm i kroppen när du köpte dom så var de ungefär 3-4 månader när de skickades, eftersom de kupade fjällen på varianten golfboll tenderar att ge något långsamare tillväxt. Sen har de varit under transport, hos grossist, och i butiken, och under den tiden växer de normalt inte märkbart, den tiden brukar vara mindre än en månad sammanlagt.
Hur fort dina slöjstjärtar kommer att växa beror på din skötsel, allt från knappt märkbart till baseball-stora kroppar till sommaren 09 är fullt möjligt.
Erik... skrev:Hur snabbt de växer beror på flera faktorer, dels maten, vad den innehåller, kvaliteten, hur mycket mat de får och hur ofta, men även vattentemperaturen och vattenkvaliteten.
I de odlingar som slöjstjärtarna i butikerna kommer i från hålls slöjstjärtarna i nära nog optimala förhållanden för maximaltillväxt, så om dina slöjstjärtar var 3-4 cm i kroppen när du köpte dom så var de ungefär 3-4 månader när de skickades, eftersom de kupade fjällen på varianten golfboll tenderar att ge något långsamare tillväxt. Sen har de varit under transport, hos grossist, och i butiken, och under den tiden växer de normalt inte märkbart, den tiden brukar vara mindre än en månad sammanlagt.
Hur fort dina slöjstjärtar kommer att växa beror på din skötsel, allt från knappt märkbart till baseball-stora kroppar till sommaren 09 är fullt möjligt.
LillensMamma skrev:Intressant! Självklart vill jag att de ska växa och bli stora och fina:D
Som jag har förstått det så ska de ha lite mat flera gånger per dag och att det ska vara lågt proteininnehåll.
Vad kan jag mer göra/ge dem?
Kramfors skrev:Har du haft Slöjstjärts yngel som varit 3-4 cm efter 3-4 månader.
eriahl skrev:En liten fundering om fodret. Varför skulle det vara lågt proteininnehåll åt unga om man vill att dom ska växa på sig bra?
Behövs ingen egen ny tråd för den frågan då tillväxthastigheten finns i trådtiteln
eriahl skrev:Om någon är arrogant så är det du. Det är inte enbart mot mig såna kommentarer kommer. Tyvärr rejält Off topic men ditt lilla påhopp sväljer jag bara inte.
Hur många länkar med ogrundade och uppenbart felaktiga gissningar angående olämpligt foder vill du ha?
Allteftersom åldern blir högre ändras som du vet lämplig andel av innehåll i foder.
Jag har inga planer på att starta eget forum som svar på din spydiga kommentar dessutom.
Kramfors skrev:
Ber LillaMamma om ursäkt om mitt svar var vilseledande.
LillensMamma skrev:
"zoohandlaransvar" på hur små/unga fiskar man får handla med?
LillensMamma skrev:
"Erik... " Jag tolkade också ditt inlägg som "eriahl" gjorde!