jag var där 2 veckor och hade 3000 svenska kronor i fickpengar..det jag gjorde va att byta valuta på forex till turkiska lira. jag kom inte ihåg ricktigt hur man räka om...men där har dom miljoner på alla sedlar..då har jag för mig man tog bort 6 nollor och dela med hälften av det som var kvar om man räknar om från turkiskt till svenskt...då blit det väl svenskt gånger 2 ...eller nå sånt..men det är jättebilligt. tror det är lite billigare än hälften i jämförelse med här. jag klara mig gott och väl även fast jag var ut varje kväll och gjorde mig av på en massa vin och cigaretter och allt annat mat osv.
jag tog aldrig med mig så mycket ut, utan vi låste in allt i värdeskåpet i lägenheten i hotellet.
många barn där tigger mycket..märkte jag första dan.men de övriga som jobbar med turister gillar det inte. och det är stenhård konkurrans och gör allt för att kunden ska bli nöjd. de är supertrevliga! iallafall mot unga kvinnor =) jag kan rekomendera ett kännt uteställe som ligger lite utanför, som heter summer garden. där brukar turister samlas och det är jättestort om jag kommer ihåg rätt.
Tack då vet man att man kommer ha råd att leva iaf:)
[quote=Lill_Lena]å just de ja..en sak till...drick MYCKET vatten, glöm inte det! du måste köpa det, men det kostar inte mycket. och ta ett dopp i poolen var 15 minut ungefär..det går åt massor med kroppsvätska mer än man tror. men det visste du säkert;)[/quote]
Räknas öl också eftersom att det är vatten i det?:p Nerå men blir nog en hel del vatten men kan tänka mig att det blir ganska mycket öl också om det blir som när jag var i Bulgarien förra året. Där började vi morgonen med en öl vid poolen:p
[quote=patriksg]Jag tänker ta med mig ca 3000 i kontanter när och sen får jag ta ut pengar när dom tar slut. men jag kommer nog aldrig att handla med kort.
Det med att hyra bankfack har jag inte tänkt på men nu tror jag att jag ska göra det... det finns på Novella hoppas jag:D[/quote]
Jo jag kommer inte heller handla med kort och vi kommer ha ungefär dubbelt så mycket som dig med oss så tror vi kommer klara oss rätt bra:D
[quote=patriksg]
http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=189 på det här forumet finns en del som skriver om alanya.. kanske inte det seriösaste men det finns en del ärliga svar :P[/quote]
Jag får försöka att kika in på den sidan lite senare då min datorn är lite knäpp och håller på att segar sig[:o]
Men ytterligare en sak som jag kom att tänka på, det är hur det är med taxi där nere. Är dom ärliga när det gäller priset eller försöker dom att blåsa en?