Någon som har köpt de små Cristal innerfiltrerna och de små värmarna i plast av märket aquael från http://www.akvariumbutiken.se/?
Funkar dom? Är dom värda pengarna?
åheim skrev:cristal filtret ska drivas av en luftpump och mekaniskt är de effektiva men pga tätheten i porerna så torde den biologiska funktionen vara mindre effektiv! aquaels doppvärmare är inte i plast utan i glas och de funkar bra!
Vinter skrev:Åheim: Drivs dom med luftpump? Det står det inget om, och på bilden på den billigaste, Innerfilter Cristal baby, är det bild på den och det ser ut som om det är ett komplett filter?? Eller ser/har jag fel?
Ja värmarna jag pratar ÄR i plast.
Jag ska använda filtrena till min mäsk konstruktion, så om dom är bra på att rena vattnet är egentligen nte intressant. Men behövs det luftpump till så funkar det inte för mig.
my misstake... scrollade inte neråt!Fuzzop skrev:Kanske en felskrivning och dåligt foto på den sidan då för dom värmarna ser ut att vara i svart plast och det står oxå att dom är i plast, ett par små rackare som är på 5 eller 10watt och är gjorda för konstant bruk utan termostat ;)
Vinter skrev:ok, visste väl att dom där priserna var för bra för att vara sanna. Hade varit perfekt med tre små filter för CO2:n i varje kar.
Fuzzop: Tack för tipset! Ska kolla om jag kan köpa nåt från ebay, har aldrig gjort det förut.
Vinter skrev:Pratade med min bror som har köpt lite via paypal och han vägrar göra det igen. Så det blir nog inget tyvärr.
Uttryckte mig helt fel, jag menar så klart att jag ska ha ett litet filter i varje kar. tre kar, tre filter :)
reaktor? Vad menar du då exakt?
Har kollar på sånna här 'trappor', men dom är dyra, lika dyra som ett litet filter. Och med filtret får bubblorna skjuts ut i karet. Men en diffusor/trappa blir bubblorna bara mindre, men jag inbillar mig att dom ändå hinner nå ytan innan dom löses upp?
Men jag kanske prövar att göra någon hemmgjord variant av trappan, så att bubblorna hinner lösas upp mer innan dom når ytan. I mitt fjärde kar går bubblorna in i filtret och det funkar bra, men det funkar inte i dom andra tre karen.
Vinter skrev:Finns mycket på ebay man skulle vilja köpa märker jag [:o]
Får leta vidare på reaktorer i sverige eller göra en egen helt enkelt.
Tack för hjälpen iaf! :)
Tur att jag frågade för jag var SÅ HÄR nära att göra en beställning på de där filtrerna.