Akvarium VS Spelkonsol?

#1 - 26 november 2006 14:09
Hej hej!
Nu så vill jag höra lite argument för varför jag ska köpa ett akvarium framför en spelkonsol i julklapp till mig själv? Vill ha båda sakerna men har inte råd med båda två...väldigt knivig situation.
#2 - 26 november 2006 14:16
Vilka svar tror du att du får när du skriver i ett akvarieforum;) :D ?
#3 - 26 november 2006 14:20
Akvarium såklart!
#4 - 26 november 2006 14:21
Hehe ja, jag vet att jag kommer få akvariesvar! Men vilka argument kan man få?

Jag kommer ju köpa båda iaf, men vilket som ska komma först så att säga.
#5 - 26 november 2006 14:22
Ja ett akvarium lever ju det gör inte en spelkonsoll.

Och akvarier är inte så dyr om vi jämför med tex xbox 360 3000kr och ett 112l akvarie 1000kr
#6 - 26 november 2006 14:26
man tröttnar väldigt fort på ett tv spel, och det gör man inte med ett akvarium. sen blir man dum att att sitta framför tvn ;)
#7 - 26 november 2006 14:27
Ja, sant! Jo, det lutar nog mest åt ett akvarium faktiskt...har saknat det som bara den sen jag flyttade hemifrån =). Blir ett litet ett på 54 liter i såna fall men.
#8 - 26 november 2006 14:33
du kaqn ju få ett mycke större akvarium för dom pengarna du skulle ha lagt på ett tv spel :)
#9 - 26 november 2006 14:40
Ja, kanske det, hehe...men jag bor så trångt så det går inte att ha något större än ett 54-liters =)
#10 - 26 november 2006 15:16
Spelkonsoler blir ofta billigare med tiden, beroende på vad du tänkt köpa förstås.. Så köper du tv-spel kan det hända att du går där några månader senare & tänker "nääe nu har den där sjunkit i pris igen, jag skulle minsann ha väntat!". Akvarier däremot är alltid på ett ungefär lika populärt, & ligger väl mer eller mindre stadigt i pris (dessutom går det ju att hitta tokbilligt begagnat)... Så köp du ett akvarium nu till jul, & ett Wii (eller vad det nu är) till nästa jul! :)
#11 - 26 november 2006 15:22
Ja, tror jag börjar bli övertygad, hehe... =). och ja, det är ett Wii. Det verkar ju ändå svårt att få tag på till jul så.
#12 - 26 november 2006 18:17
tycker verkligen att du ska vänta med spelkonsol.
Dom blir ju bara billigare med tiden. Ett akvarie ger mycket harmoni medans en konsoll mest skapar frustration när man inte kommer vidare. :)
#13 - 26 november 2006 18:22
klart att dom blir billigare,, det blir allting det med ditden, men det kommer ju nya hela tiden, skulle man vänta på att det blir billigare skulle man ju aldrig fått köpt nånting :)
#14 - 26 november 2006 18:23
då är det bara frustrations biten kvar. Men jag kanske bara talar för mig själv ang den. :)
#15 - 26 november 2006 18:25
själv har jag aldrig tålamod o vänta på att det ska bli billigare,, har jag fått lust o köpa något vill ja helst göra det redan samma dag. så ja inte hinner tröttna på de :p
#16 - 26 november 2006 19:43
spelkonsoll. det blir billigare.. för du skaffar akvariet.. och vips vill du ha mer exotiska växter.. och fiskar.. och sen CO2.. sen mer ljus.. sen ska skitet rivas så du kan göra nytt och så börjar cykeln om igen... dessutom så när skitet ska rivas sker oftast en uppgradering till större. Som ger större kostnader etc. Faktiskt tycker jag sambon är billigare i drift än mitt akvarium. mehehe shit detta kommer nog bita mig i gumpen.
#17 - 27 november 2006 13:57
Ja men det är ju grejen med akvarium man måste ju offra lite pengar ;) co2 mer ljus är ju alltid skoj men man måste inte ha det.

Så om man köper ett bas akvarium på 112l så kan ma uppgrader om man vill men det brukar sällan kosta så mycket.

Diy co2 20kr tex hemma gjord reaktor 100-200kr

Man kan inte direkt göra en diy spelkonsoll!
#18 - 27 november 2006 14:12
sen kostar varje spel till konsollen mellan 3-500kr och har man bara 1 spel så tröttnar man gasnka frt, så ja tror inte det blir billigare med ett tv spel, sen är ju frågan vad du är mest intresserad av.
#19 - 27 november 2006 16:54
Måste bara säga att jag knäckte en spelskiva alldeles nyss eftersom jag inte kunde klara en bana! :D
#20 - 27 november 2006 17:49
Det beror på vilken konsol du vill köpa. Wii, Nintendos nya, är billig och så kan man ladda ner SNES, NES (osv) spel. Det kan vara värt att få bli lite nostalgisk igen. Dessutom tror att deras kontroll har en teknik som gör att den känner av hur du håller kontrollen (dvs om du lutar den åt höger så svänger den dit). Xbox nya verkar också bra, men det krävs nog HDtv för att få ut det maximala, känslan av spelen då grafiken blir så mycket bättre, av spelen. Ps3 har jag inte hört så mycket om men den ska nog vara liknande Xbox 360.

Ett Nintendo Wii för ca 2000 kr (tror jag hörde att priset låg på det ungefär) hade jag nog tagit framför ett akvarie (men får väl ändå inte så jätte stort akvarium för de pengarna). En konsol kan man ta upp fler år efter man köpt det och inte spelar mer och ha hur kul som helst. För några månader sen spelade ajg och en kompis Turtles på SNES. Ingen av oss hade spelat SNES på flera år och det var vekligen skitkul. Så jag tror att du tjänar i längden på en konsol, om du får de rätta spelen.
#21 - 2 december 2006 22:03
Erk:Vilka låtar har du skrivit till Mats Rådberg?

Ang. trådfrågan så känns det som att det är lättare att få tag på ett akvarie än en Wii, iallafall före årsskiftet :)
#22 - 3 december 2006 16:45
Akvarium kan man uppdatera själv.
#23 - 3 december 2006 19:24
Det blev ett akvarium nu i första hand =)

Annons