Det beror på vilken konsol du vill köpa. Wii, Nintendos nya, är billig och så kan man ladda ner SNES, NES (osv) spel. Det kan vara värt att få bli lite nostalgisk igen. Dessutom tror att deras kontroll har en teknik som gör att den känner av hur du håller kontrollen (dvs om du lutar den åt höger så svänger den dit). Xbox nya verkar också bra, men det krävs nog HDtv för att få ut det maximala, känslan av spelen då grafiken blir så mycket bättre, av spelen. Ps3 har jag inte hört så mycket om men den ska nog vara liknande Xbox 360.
Ett Nintendo Wii för ca 2000 kr (tror jag hörde att priset låg på det ungefär) hade jag nog tagit framför ett akvarie (men får väl ändå inte så jätte stort akvarium för de pengarna). En konsol kan man ta upp fler år efter man köpt det och inte spelar mer och ha hur kul som helst. För några månader sen spelade ajg och en kompis Turtles på SNES. Ingen av oss hade spelat SNES på flera år och det var vekligen skitkul. Så jag tror att du tjänar i längden på en konsol, om du får de rätta spelen.