Akvarium problem

#1 - 15 januari 2008 17:20
Hej!
Just nu har jag mitt 20 l akvarium igång, änså länge bor det bara en sten där inne. Jag vill ha ett större akvarium som jag hade för några år sen. Det var 220 l och nu när jag kollar i affärer och på blocket tycker jag att det ser litet ut.
När jag kollade nyss på blocket så såg jag ett 720 l akvarium som jag tyckte var "lagom" storlek, men förut tyckte jag att det 220 l var stort.
720 l akvarium måste ju vara jätte stort, men jag tycker ändå bara att det ser lagom ut.
Någon som har något tips på hur stort jag behöver för guppy, platy, segelfrensmolly och mosaikgurami ?
#2 - 15 januari 2008 17:52
Alla de fiskarna kräver 100l eller mindre. 720liter är stort, mät upp själv och se.
#3 - 15 januari 2008 18:14
"Kräver 100 liter eller mindre" låter lite konstigt, som om man inte kan ha större :)
Men du menade såklart att minimi-kraven för dessa fiskar ligger runt 50 liter nånstans..
Självklart är 720 liter mycket bättre för fiskarna än till exempel 200 liter, och extremt mycket bättre än 100 liter och mindre!

Köp inget under 100 liter, det är onödigt, då du inte kan ha så många olika sorters fiskar som vill leva i stora grupper där i. Runt 400 liter tycker jag vore lagom annars :)

Själv har jag 110 men tycker det är för litet.

Annons