Pruta. Det är kul att pruta. DEt är inte kul om någon prutar med dej. MEn att pruta med andra är kul.
Ingenting är värt mer än vad någon är villig att betala för det.
Ska jag dra historien om min Svåger och Traktorn??
Ok.. falller för trycket och berättar då :D
Min svåger jobbar på Sverges näst största bilfabrik, och dom hade en hyffsat ny traktor som dom använde till lite av varje, bl a röja snö osv.
Men sen lejde dom bort alla dess tjänster, och skulle sälja Traktorn. Då kom dom på att do skulle sälja den till personalen. Sluten budgivning. Ett bud bara. Ingen auktion. Min svåger var jädrans sugen på taktorn, och lämnade in ett, enligt honom, och för all del även min syster, högt bud. Dom skulle ta sina besparingar 40 000:- och svågern åkte till jobbet och skulle lämna sitt bud. Han bestämde själv att han skulle öka budet lite och la till 6000. Han lämnade alltså ett bud på 46000:-. Nu var det bara att vänta 2 veckor, och traktorns skulle bli hans. HAn hade hört sig för lite, och förstod att han bud var bland de högsta. Han snacka varje gång man träffades, om att han skulle köpa en traktor för 46000:- men som var värd minst det dubbla. runt 100 000:- var den värd. Det var han säker på.
Dagen kom och budgivningen var över. han väntade med spänning. Och resultatet kom. Han fick ingen traktor. Jag pratade med honom samma kväll. Någon dum jävel hade bjudit 47 000:- spänn för den, sa han. Men va fan..[:(!] Det var den ju inte värd. Enligt min svåger..:D
Nu funderar jag på om detta har i den h'r tråden att göra, och ja jag tycker nog det. Eller så har jag för lite att göra på morronen innan jag ska till jobbet.
;)