Hej!
Jag vet inte riktigt om detta är rätt forumdel att posta denna tråd men jag ger det ett försök.
Jag och min sambo köpte i början på sommaren ett hus. Jag har haft akvarium för några år sedan. Det var då ett 720 Tanganyika. Jag hade en liten läcka i slutet och eftersom vi bodde i lägenhet så "vågade" jag inte fortsätta.
Men nu när vi har hus och källare så kände jag suget efter ett litet akvarieprojekt.
Jag skulle vilja bygga en burk i ett av rummen som är på 4x4m. De ungefärliga måtten jag skulle vilja ha är 3000x1000x800. Alltså en volym på ca. 2400 liter.
Anledningen till att jag vill ha det ganska djupt är att det ska in BTN-moduler + att jag vill ha bra bottenyta.
Min första tanke är att bygga med bara en glasruta framåt. Och någon sorts bärande konstuktion runtom. Någon som vet hur man skulle kkunna gå till väga?
Eftersom det rummet ligger i källaren utan att ha en bra nedgång dit så måste detta byggas på plats i källaren.
Så jag skulle vilja ha hjälp med att konstruera detta projekt. Så all hjälp/synpunkter är välkomna.
Har räknat med att detta projekt kommer att ta kanske 1 -1,5 år innan allt står färdigt. Rummet ska renoveras endel m.m.
Mvh
Jonas