akvarium för tropheus duboisi

#1 - 24 februari 2013 20:01
Tjo och tjimm...
Har inte haft tiden just nu att få klart och igång mitt kar till mina dubbar..
Jag kommer att ha mitt akvarium framför en vit råspontsvägg och funderar då om jag kommer "behöva" någon bakgrund i karet eller dom kommer färga ut ändå !? har blästersand från jula och mycket stenar och grottor till dom.

MVH
#2 - 24 februari 2013 20:09
ett kar blir ju alltid snyggare med en bakgrund. o har du inte råd/vill inte ha/ orkar inte så kan du sätta svart solfilm eller ännu billigare, en sopsäck. är det mörk bakgrund brukar fiskarna färga ut lite mer.
#3 - 24 februari 2013 20:14
ja det är ju iofs sant.. det är mest bara för jag tycker det verkar vara hyfsat snyggt att ha dessa fiskar framför denna väggen bara.
men tror det slutar med att jag fixar en bakgrund ändå för det är ju roligt med så mycket färg det bara går på fiskarna :)
tack för svaret ändå hannesc :D
#4 - 24 februari 2013 20:18
Om du ska köra massa växter så kan det vara minst lika snyggt med svart bakrund, får bra djup i karet då :)
#5 - 24 februari 2013 20:27
Ryskbompa skrev:
Om du ska köra massa växter så kan det vara minst lika snyggt med svart bakrund, får bra djup i karet då :)

ska nog skippa växterna nu där jag kör med tropheusarna så dom inte sliter upp dom eller så :D
#6 - 24 februari 2013 21:46
aaadler skrev:
ska nog skippa växterna nu där jag kör med tropheusarna så dom inte sliter upp dom eller så :D

Dom är väl inte så ilskna på grävande eller käka växter om de får mat :-)

Ett trick jag läste var att ta gråbrunt förpackningspapper och knyckla till och hänga bakom akvariet, ska visst se ut lite som en klippvägg. Billigt och enkelt att testa.

Annars kan du ju bara måla baksidan av akvariet med svart eller blått.

Annons