[QUOTE=heeke][QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=erikthur]Shedd finns i Chicago med bland annat delfiner från Stilla Havet, Belugavalar (stora vita bjässar), och med en ny fenomenal korallrevsdel med inspiration från Filippinerna (Sharks on Shedd).
http://www.sheddaquarium.org/ :)[/QUOTE]
OK - tack för tipset men tyvärr har man ju inte vägarna förbi så ofta. Var dock i Chicago för en ciklidkonferens (+ att vi fångade lite darters) för ca. 10 år sen - men akvariet missade jag om det nu ens fanns då.[/QUOTE]
Jag var på Shedd förra året i juni och har ett hundratal bilder av varierande kvalitet liggandes på burken. Jag får väl försöka skriva ihop några rader också. Problemet är ju att jag inte vet vad många av bilderna är för arter, men det kanske inte gör något? (min bild här till vänster kommer från Shedd faktiskt)[/QUOTE]
OK, låter bra - ser fram emot en artikel. Du ser ju hur lång den skall vara och ungefär vad den skall innehålla för info (mycket kan man hitta på deras hemsidor) om du kollar på de övriga "recensionerna". Artnamn är inte nödvändigt.