Akvarium filmer?

#1 - 20 februari 2013 22:10
Hej.

Någon som har tips på bra akvarium dokumentärer, har kollat på alla episoder av "fish tank kings" och jag älskade det. Vet ni om någon liknande serie eller dokumentär som är nästan lika bra?

Tack i för hand :)
#2 - 20 februari 2013 22:40
kolla youtube

ADG lägger upp jävligt snygga kar

http://www.youtube.com/user/ADGVibe/videos?flow=grid&view=0

the greenmashine lägger upp mycket snyggt med o hur de gör

http://www.youtube.com/user/TheGreenMachineLtd/videos?flow=grid&view=0

lite dokumentärer
" target="_blank">

" target="_blank">

" target="_blank">
#3 - 21 februari 2013 10:02
Okej nu blir det "youtube" några timmar, Tack så mycket ;)
#4 - 22 februari 2013 19:51
Sv: Akvarium filmer?

Sök på thegreenmachine . Dom har lagt upp flera långa ingående aquascaping filmer från olika projekt. Grymma filmer, om man nu är lagd som jag o gillar växter o snygga scapes :)
#5 - 22 februari 2013 19:51
Sv: Akvarium filmer?

Haha oj, det hade visst redan skrivits.. sorry..
#6 - 22 februari 2013 20:36
haha, Lugnt :)
#7 - 23 februari 2013 05:09
Men ni missar ju våra egna filmare :D Söker du i YT på "maxabbey" så hittar du Mats Bryzells filmer (451 klipp). Söker du på "c90368" hittar du Maths filmer (185 klipp). Finns säkert andra här som lagt in sina filmer. Så nog finns det mycket att kolla på.

När man ser ett akvarium filmat så blir det en mycket starkare upplevelse för mig att se hur fiskar och inredning, mix med arter (t.ex. Maths Nyckelhål/Lejonhuvud-fight eller Bryzells film med Diskuspar med yngel). Man måste ju inte vänta på att de dimper ner sina guldkorn i nån tråd ibland.

Skulle egentligen önska att Zoopet hade ett filmregister precis som fisk och växter etc. Tror att det snabbt skulle bli stort. När man kollar på en art i Artregistret så skulle det finnas länkar till filmer med den arten etc. Om man nu kan få önska sig så här kl. 6 en lördagmorgon och man sitter helt ensam på Zoopet. Man kan väl säga att jag tagit morgonjouren idag ;)
#8 - 23 februari 2013 05:41
Akvarium filmer?

Youtube var det som styrde in oss på planterat och aquascaping. Greenmachine lärde oss väldigt mycket och inspirerade oss tillsammans med alla kompileringar på snygga kar. Intressant idé med filmregister Bluewing. Ensam är du ju inte riktigt här ens på en lördagsmorgon. ;)
#9 - 23 februari 2013 05:49
Nu känns det ju påtagligt mindre ensamt ;) För mig var det t.ex. Diskusfilmerna som fick det att klicka till ordentligt. Annars kan man ju iofs skapa trådar med bara länkar. Lägger man upp länkarna i olika trådar så måste det kanske delas upp. Aquascaping, därgciklider, diskus, tetror, malar. Men de trådarna måste ju bumpas hela tiden annars så försvinner de och då är slitet att få till tråden lite bortkastat efter ett tag.
Finns ett register i Zoopet så ligger det ju kvar.
#10 - 28 februari 2013 09:43
Kan starkt rekommendera Ciklid filmen som "discovery" gjorde. Avsnittet heter "Mutant Planet: African Rift Valley Lakes" och handla om ciklider i både tanganyikasjön och i Malawisjön.

Försökte hitta den lagligt men hittade bara den på spanska men om ni våga vara lite badass som alla är nuförtiden så hittar ni den på "Thepiratebay" Länk om ni inte har något emot det :D http://thepiratebay.se/torrent/6143673/

Annons