Hej!
Har spanat in ett 54l akvarium som är till salu.. Funderar på om jag skall köpa det. Egentligen vill jag ha ett större, men min lägenhet har inte plats för något sånt... Är helt nybörjare så jag tänkte fråga om ni har några tips på skojjiga fiskar till ett 54 liters. om det inte finns så många (fiskar alltså) så kanske jag skall vänta med att köpa akvarium tills jag flyttar till en större lägenhet (och då kan köpa ett större akvarium)..vilket jag iofs inte har planerat att göra inom någon snar framtid. Vill väldigt gärna ha ett fint akvarium ändå, de är så vackra :)
Fundrade alltså på fiskar till ett 54l.. fick syn på fjärilsciklider här på sidan tyckte de var jättefina, men det kanske inte är någon nybörjarfisk? Tycker det är lite tråkigt att ha samma fiskar som alla andra, typ platys, guppys, svärdbärare...även fast dess förstås är fina också.
Alger är det jag är mest rädd för :P därför måste jag ha någon algätare.. kikade på ancistrus, men enligt beskrivningen så är ett 54liters för litet.. Funderar också på någon mal som även äter annat "skräp" på botten, och något stim med några tetror.. Jättetacksam för tips! Det är så svårt när man inte kan så mycket..