Kan nästan likna akvariet med en sprakande eld. Man blir lika trollbunden av båda. Jag kan sitta länge och bara stirra in i glöden och flammorna från elden, väldigt ro givande. På samma sätt är det med akvariet, alla färger på fiskarna och deras beteende är verkligen intressant.
Skulle gärna vilja veta mer om fiskars beteende, om man kan se om dom är lyckliga eller olyckliga?
Ibland kan jag nästan tro att det är ett dår hus man tittar på... haha... Ahlin "älskar" verkligen att simma fram och tillbaka (Om han nu kan älska ;)) Knorrmalen simmar runt, runt och runt. Den största Rödzebran är verkligen en sur kärring som jagar de flesta fiskar hit och dit. Ja kort o gott, man kan få skratta!
Hände en märklig sak idag, kanske helt normalt men jag blev lite fundersam... En av dom randiga fiskarna tappade helt sina ränder, trodde kanske den var sjuk eller så... Tittade till den flera gånger och hips vips så hade den fått tillbaka sina ränder. hmm vad var det som hände???
Nej nu ska jag försöka sova till ljudet av vattenreningspumpen... Tycker den låter lite väl mycket, men men :)
God natt från
Rattik
Lotta