Okej ska berätta lite mera detaljerat för ungefär 2 veckor sen nu. Så funderade jag på att starta ett nytt akvarium. Så jag bestämde mig att köpa allt nytt själva akvariet är 1 år gammalt för har haft andra fiskar förr. Men iallafall så jag bestämde mig för att köpa in sakerna till akvariet och det blev en del köpte bl.a lysrör,sand,sten,filter. När jag fick allting så började jag att lägga in sanden osv vill också påpeka att akvariet va super rent när jag la in sakerna men iallafall jag tvättade sanden och stenen la in dom och fixade allt annat fyllde på vatten och la in 4 medel
Den första för att starta ett akvarium snabbt och få balans
Den andra för att fixa pH värdet
Den tredje som tar bort alla bakterier
Den fjärde ett alger medel
Allt va super fint tyckte jag. Sen skulle jag bort i 2 veckor så jag köpte en timer så att akvariet fortfarande stod på för att jag har en liten växt som jag inte ville skulle dö. Så jag va borta i 2 veckor sen när jag kom hem såg det ut som det gör nu. Jag hade planerat att köpa Malawi fiskar men tror att jag ska vänta tills akvariet inte ser ut som det gör. Jag hoppas jag fick ut allt de viktiga.
Du kan ha fått någon kemisk reaktion mellan alla superdupermedel du hällt i.
Gör några rejäla vattenbyten tills vattnet blir klart och rent, skölj ur filter etc. Kolla vattenvärden eller låt zoobutiken kolla en skvätt vatten du tar med. Om ok, skaffa någon eller några få billiga testpiloter och kör igång.
Lever de, skaffa de fiskar du vill ha i lite lagom doser så bakteriekultur hinner etableras.