Akvarium begagnat med tillbehör!

#1 - 29 december 2004 19:00
Säljaren säger att det är på ungefär 70 liter. Tillbehören är pump och doppvärmare, fiskmat, yngelakvarie, slang som du kan
tömma akvariet med, stenar. För detta vill han ha 400 kr vad tror ni om det? Själv tycker jag att det verkar vara ett bra pris men vad vet en knasig amatör som jag?
#2 - 29 december 2004 19:24
Det är väl ungefär vad det skall kosta. 400:- är ju inga jättepengar utan det du skall fråga dig är om du tycker att det är värt 400:- för det där.
#3 - 29 december 2004 19:39
Var det dyrt tycker du? KOllade nya kar i affären i dag och ett kar som låg på 62 liter skulle de ha 700 för och sedan blev man tvugen att köpa pump och värmare vid sidan av och det skulle landa på drygt 1000-lappen då.

Eftersom jag bara är en glad amatör så tycker jag givetvis att det är billigt med tanke på att jag gav 800 för mitt nya 54 liters med pump och värmare.
#4 - 29 december 2004 19:43
Omöjligt att säga om det är dyrt utan att ha sett det. Men om det är mycket utrustning också kan det till och med vara ett riktigt kap.
#5 - 29 december 2004 20:02
min sambo har alltid sagt till mig att ett "bra" pris för ett begangnat akvarium MED tillbehör är 10kr/Liter...
så jag personligen tycker att 400 kr för ett 70 Liters med tillbehör är ett bra pris... jag gav 500 för mitt 54 liters inkl tillbehör

är det en ljusramp med??? det är juh oxå nått du måste överväga... en ny ljusramp är juh inte det billigaste att införskaffa.

*edit* la till sista stycket
#6 - 29 december 2004 20:15
hmm, tycker det låter en aning dyrt faktiskt med 10kr/litern. Man betalar inte riktigt så mycket för ett nytt ju. Ett Aquael 112-liters med innerfilter, ljusramp såklart, doppvärmare och hov ligger på runt 900 nytt. så 700 för ett begagnat 70-liters är rätt mycket om det inte är välvårdat. Jag betalade 500 för mitt 112-liters aquael med lite stenar, rötter, slamsug etc.

Sedan gjorde jag ett klipp på blocket då jag hittade ett 36-liters med två Fluval 1, luftpump, ljusramp, sand, en massa stenar och hink (bara en hink kostar en tredjedel av vad jag pröjsade). Allt för en fjuttig hundralapp. Synd att doppvärmaren som jag var tvungen att komplettera med kostade mer än hela karet.
#7 - 29 december 2004 20:18
Sedan så måste jag säga att det är en otrolig skillnad på priser beroende på vart man bor.
När jag bodde nere i söder var det nästan hur lätt som helt att hitta ett bra billigt akvarium... har i Norr är det väldigt mycket svårare... vet inte varför.... men eftersom det är svårare att få tag i så ligger priserna oxå högre.

Annons