akvarium

#1 - 28 mars 2005 19:43
jag undrar vad det är för något speciellt mellan ett söt- och saltvattens akvarium?? jag menar att om man kan ha ett salt vattens akvarium med söt vattens fiskar?? eller vireversa??
#2 - 28 mars 2005 19:50
När man menar saltvattens akvarium brukar fiskar och andra djur o växter vara inräknat.Att ha fiskar från sötvatten t.ex tetror,ciklider i saltvatten är nog ingen bra idé.Men vad jag vet finns det inga speciella akvarier för just saltvatten.
Om det nu var så du menade:confused:.
#3 - 30 mars 2005 13:59
ja jag vet att man inte kan ha sötvattens fiskar i saltvatten men det var akvariumen som jag syftade på.. okej jag bara undrade lite
#4 - 30 mars 2005 14:02
det är exakt samma akvarium vad som skiljer är salthalten i vattnet =)

Sedan brukar många saltvattensakvarister ha en hel del utrustning som inte gör någon nytta i sötvatten.

Men akvariumet i sig, pumpar som används går att köra i båda sött å salt vatten.

har du söt eller salt och vill byta? eller är du bara nyfiken?
#5 - 30 mars 2005 14:03
Det är ingen direkt skillnad på akvariet som sådant men däremot har saltvattensakvarium speciell "kringutrustning".
#6 - 30 mars 2005 14:07
Gosatta var lite snabbare :)
#7 - 31 mars 2005 05:43
[QUOTE=gosatta]det är exakt samma akvarium vad som skiljer är salthalten i vattnet =)

Sedan brukar många saltvattensakvarister ha en hel del utrustning som inte gör någon nytta i sötvatten.

Men akvariumet i sig, pumpar som används går att köra i båda sött å salt vatten.

har du söt eller salt och vill byta? eller är du bara nyfiken?[/QUOTE]

hej.. jag är bara lite nyfiken sj har jag ett 375 l med sötvattens fiskar men ville kolla lite om hur det fungerar..
#8 - 31 mars 2005 05:44
hehe peppito =D mm han var lite snabbare men tack för ditt svar =D

Annons