Som orkidégalning sedan tio år tillbaka känner jag mig manad att svara på denna fråga.
Orkidéer gillar näring precis som vilka växter som helst, men är mycket känsliga för upplagring av salter i komposten ("jorden"). Man skulle kunna använda akvarievatten till de vanligaste, enklaste orkidéerna någon gång ibland, men absolut inte vid varje vattning (säg ungefär varannan vecka på våren och sommaren, en gång i månaden på hösten och vintern). Det är viktigt att vattna med lite mer näringsfattigt vatten mellan gödningsvattningarna för att "skölja igenom" komposten. Kranvatten går bra så länge det inte är för hårt.
Orkidéer är _väldigt_ olika sinsemellan, vissa vill ha kalktillskott, andra behöver surt vatten. Det är viktigt att vattnet inte är för näringsfattigt (RO-vatten) då kommer växten att tyna bort.
Smartast om man har orkidéer tycker jag är att använda orkidégödning och se till att ens vatten inte är för hårt. Man kan också använda t ex Blomstra, men i svagare koncentration än för vanliga krukväxter.
Använder man akvarievatten behöver man inte använda någon annan gödning.
Har man bara någon enstaka planta i fönstret bland de andra krukväxterna kan man använda akvarievatten, men det är som sagt viktigt att inte övergöda. Tänk även gärna på årstidsväxlingarna (detta gäller alla krukväxter) - på våren och sommaren kan en växt tillgodogöra sig mycket mer gödning än den mörka årstiden, så göd mer på sommaren).
På min profil finns länkar till Svenska Orkidésällskapet för den som är intresserad.