Intercepter skrev:nån som ska på akvarieutställningen i malmö folkets park?
Intercepter skrev:får ta med kameran o se om man kan få en kändis som fohrman på bild hehe
solbacka skrev:Kanske jag kan få med mig min familj. Eller ska man åka själv så man slipper en icke fisk intresserad familj i hälarna.
solbacka skrev:Jag funderar på att åka dit, är ledig den helgen. Kanske jag kan få med mig min familj. Eller ska man åka själv så man slipper en icke fisk intresserad familj i hälarna. Är det en stor utställning? Vilka fiskar, hur många kar brukar det vara?
Intercepter skrev:nån som ska på akvarieutställningen i malmö folkets park?
solbacka skrev:Då kanske man ska gå och kolla om man känner igen någon zoopetare också:)
icejoy skrev:Så jag hoppas att det blir fler gånger snart.
kanotisten skrev:är lite ny på såna här evenemang dock. Kommer det "bara" vara utställningskar? alltså inget till salu?
Micke skrev:Jobbade :confused:, Kaj ser rätt avslappnad ut med händerna i fickorna :p.
erik l skrev:Ahaa det är alltså medarbetarna som jobbar!he he :D :D :D
Det blir väl roligt att gå på BR allas föreldrars dröm:Dsolbacka skrev:min yngsta ska också med :). Men min man får ta hand om honom så man får titta i lugn och ro...han hörde att vi skulle innom burlövs center på väg hem, suck. Där finns ju BR
Precis som det ska vara:Dsolbacka skrev:Det finns ju en akvarieaffär också på burlöv nu har jag hört.
Mamma i akvarieaffären
Pappa på kjell & company
Sonen på BR
Sintei skrev:Men resten av akvarierna tyckte jag inte var så speciella faktiskt (undantaget grottfiskarna). Kanske jag som hade för höga förväntningar innan jag gick dit. Eller så är det min personliga smak som satte krokben för mig. Vad tycket ni andra? Måste säga jag såg en hel del av er (som har bild som avatar här på zpet). Kan man missa Kjell? Han stod ivägen för mig ett antal gånger med sin kamera.. :D
Sintei skrev:Det fanns 1 akvarium som jag tyckte var snyggt. Nummer 63. Det stod längst in i salen från där man kommer in. Hade ett stort "djup" och en fin nivåskillnad på vänster sida samt fint nyttjande av växter. Men resten av akvarierna tyckte jag inte var så speciella faktiskt (undantaget grottfiskarna). Kanske jag som hade för höga förväntningar innan jag gick dit. Eller så är det min personliga smak som satte krokben för mig. Vad tycket ni andra? Måste säga jag såg en hel del av er (som har bild som avatar här på zpet). Kan man missa Kjell? Han stod ivägen för mig ett antal gånger med sin kamera.. :D
solbacka skrev:Min son tyckte det akvariet med skeppet var finast, med blå bubbellampa. Alltid tjat om kistor, skepp, dödskallar och annat när vi är i akvarieaffärer :(.
solbacka skrev:En sak tycker jag var tråkigt som min man hörde att en berättade att de testade om de hade rätt salthalt i sitt saltvattenakvarie med en black molly, levde den i två veckor var salthalten bra??? Jag hoppas att min man hörde fel :(:(
Intercepter skrev:tycker själv att skepp o sånt inte hör hemma i karen men smaken e som baken
Intercepter skrev:tycker själv att skepp o sånt inte hör hemma i karen men smaken e som baken
Intercepter skrev:kul o höra för alla som jag pratat med där idag hade nästan också röstat på 63an ink. mig o sambo
daniel_i_malmö skrev:Själv tyckte jag Magnus Pettersons sju akvarier var de snyggaste på utställningen.
solbacka skrev:Finns det någon gräns för hur hög salthalt de tål? De hade sagt att molly lever vanligtvis i bräckt vatten därför är de bra på att testa salthalten??? Dog de efter 2 veckor var den för hög??? Molly var billig fisk ca 15kr så de kunde användas till detta.
tycker själv att skepp o sånt inte hör hemma i karen men smaken e som baken
daniel_i_malmö skrev:Just det akvariet var designat och utställt av en av föreningens mycket unga juniorer. Om de vill ha skepp och dykare i akvariet finns det ingen anledning att 'rätta' dem. Bättre då att de utvecklar sitt intresse i sin egen takt och riktning utan tråkiga pekpinnar från vuxna. Fiskarna tar garanterat inte någon skada av skeppet.
Kjell Fohrman skrev:Jag har nu skrivit en "artikel" om utställningen och lagt in på Zoopet http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=408
Det finns dessutom en del foton att kolla på i Zoopets stora fotoarkiv
kaj.p skrev:Såg att det stod 70 års jubileum i artiklen skall va 80 år. :) Iofs säkert många som blivit glada om man sett dem som 10 år yngre.:D