Har haft pren på Practical en tag, ok. Dena andra finns på Pressbyrån, verkar också ok, köpt någon gång. Practical är engelsk och Trop.. är amerikansk antar jag. Skriver att Pract.. är "Vissa långa delar är ointressanta för oss i Norden.", vet inte, något särskilt som syftas på? Trop, från USA, ännu längre "från" Sverige/europa?
Bl a så tar delarna om lokala butiker upp väldigt många sidor och jag upplever det som att PFK helt enkelt har mer sådana typer av artiklar. Dock så kan jag ha fel då jag inte räknat.
Om man kan lite skoltyska så finns det en hel del - jag prenumererar på 5 tyska akvarietidningar.
Har prenumererat på PFK i ett antal år och den är väl OK - även om den inte är lika bra som de tyska.
TFH prenumererade jag på förr men la av för att jag inte tyckte att den gav något.
TFH känns väldigt rörig och ofta korta artiklar så de skulle tjäna på att helt omdesigna och modernisera. Dock så är det nog svårare för en "äldre" tidning att göra.
Apropå japanska så har jag även Amanos japanska akvarietidning. Fantastiska foton är det i den - om texten är bra har jag inte en susning om för min japanska är inte den bästa;)
Låter inte lite frestande! :O