Akvariet har sprungit läck (hjälp tack)

#1 - 20 maj 2004 10:14
Kan man täta där det läcker när vattnet är i eller måste jag tömma hela akvariet???
#2 - 20 maj 2004 10:23
Det går att laga med vatten i. Sänk bara nivån lite till så du har lite marginal till stället det läcker på.
#3 - 20 maj 2004 10:32
kanske skulle skrivit att det läcker nere i ena hörnet så det kan bli svårt :/
#4 - 20 maj 2004 10:35
hehe ja då är det värre men det går jag har själv gjort det med mitt ingel kar som läckte lite i neder kanten.

Men det beror ju på hur stor läckan är.

Det bästa i ditt läge är nog att tömma det helt. :-(
#5 - 20 maj 2004 10:54
det läckte visst i silikonet på översidan av glaset så det rann ner i kanten. men tyvärr har jag parkett golv och måste nu inspektera det. skoj.
#6 - 20 maj 2004 11:32
Skaffa ett litet kar och lägg i fiskarna där temporärt. Kom ihåg att hälla i vattnet från det nuvarande akvariet där i.
Sen kan du "silikona" akvariet.

Lycka till!
#7 - 20 maj 2004 12:39
lättare sagt än gjort å hitta ett akvarie till på en storhelg. fiskarna fick bo i ett par hinkar ett par timmar.
tills jag hade undersökt akvariet och konstaterat att det hade varit för mycket vatten i så det hade runnit in på översidan av silikon fogen och runnit ner på det sättet i hörnet. nått sånt iaf.
har sätt upp de igen temporärt i köket. fortsätter det droppa så får jag köpa mig ett nytt akvarium. behöver ändå sälja min bil ;)

har bara ett på 160liter just nu. vill ha ett på runt 3-400 liter. så jag får lite längd på de. har plats för ett som är 220 cm långt där jag har mitt nu så. jag har lite å växa i iallafall.

och som tur va var parketten oskadd, där akvariet hade stått. tror inte hyresvärden hade uppskattat mina fuktskador.
#8 - 20 maj 2004 15:46
Ursprungligen skickat av covenant

lättare sagt än gjort å hitta ett akvarie till på en storhelg. fiskarna fick bo i ett par hinkar ett par timmar.

tills jag hade undersökt akvariet och konstaterat att det hade varit för mycket vatten i så det hade runnit in på översidan av silikon fogen och runnit ner på det sättet i hörnet. nått sånt iaf.

har sätt upp de igen temporärt i köket. fortsätter det droppa så får jag köpa mig ett nytt akvarium. behöver ändå sälja min bil ;)

har bara ett på 160liter just nu. vill ha ett på runt 3-400 liter. så jag får lite längd på de. har plats för ett som är 220 cm långt där jag har mitt nu så. jag har lite å växa i iallafall.

och som tur va var parketten oskadd, där akvariet hade stått. tror inte hyresvärden hade uppskattat mina fuktskador.

Nu har du en ursäkt för att köpa ett större kar ;o) Tur med parketten!
Myzco
#9 - 20 maj 2004 16:30
covenant --> Jag undrar hur det går att hålla sebraciklider med tigerbarber?
#10 - 20 maj 2004 17:21
jo för mig går det bara bra. Tigerbarberna håller sig på plats.
Sebracikliderna bestämmer i karet. barberna insåg det rätt snabbt.

Annons