Akvariet för vridet?

#1 - 29 oktober 2012 14:03
Tja

Ska slänga ner lite fisk som under en kort period, högst en månad ska gå i ett 54 L kar.
Akvarie har just nu i bakkant 3,8 cm mellan överkant och vattenyta i bakre vänster hörn, 4,1 cm i bakre höger hörn, i främre vänstra 4,1 & i främre högra hörn 4,5 cm.

Är detta för vridet eller törs man köra på detta? Tror golvet är ojämnt, har denna bänk (fast svart) med akvarieunderlägg (typ liggunderlag...) och det är som sagt 54 L...

Nicke
#2 - 29 oktober 2012 14:31
Sv: Akvariet för vridet?

Jag tycker att det är ok, men du kan ju alltid trycka in tunna skivor av masonit eller nåt under karet för att få det bättre.
#3 - 29 oktober 2012 14:45
Hej Neptun

Jag har som sagt vatten, innerfilter och doppvärmare i, även lite svärdbärare, de fiskar som skall flyttas framöver.
Detta då jag nu koppar in lite Limia i mitt sovrumskar, tillsammans med några körsbärsräkor. Eftersom dessa snabbt (sakta och försiktigt men än då på en gång nu när jag kom hem från Arken Zoo) behövde koppas in blev det lite galet.

Men är det inte risk att det spricker på stört så jag kan sova gott den kommande månaden så är jag nöjd.

Nicke

Annons