Kan dom inte få iväg det som du har beställt under den tiden dom lovat så tycker jag att du har rätt att avbeställa. Så länge du inte redan har betalat. Vill dom sälja sina varor så är det inte du som köpare som ska fjäska för dom utan tvärt om.
Det är liksom inte läge att tycka när det gäller sånt här, man lär kika lite vad lagen säger om man ska vara säker på att inte råka i trubbel. Så då gör vi det, förutsättning då är att det är konsument som köper av företag, annars är det annat som gäller.
Man kan ha rätt att avbeställa utan vidare ceremonier men det är bara under vissa förutsättningar, det är bara krångel att rota med det, strunta i det. I ställer gör man så att man ger en skälig tilläggstid. Då skickar man ett meddelande till företaget om att nu har man tröttnat och har man inte fått grejorna inom den där tiden så häver man köpet. Man får inte ta till för kort tid för då funkar det inte, säg tio dar eller nåt sånt, lite beroende på vad det är och hur bråttom man kan påstå att man har. Se också till att ha nån slags bevis på att man skickat, rekommenderat brev är det som egentligen gäller, ett svar om att det är mottaget duger också, kvitto på att man skickat mail är tveksamt. Skickar man brev som nån ser en lägga på OCH SMS OCH mail så kan man nog tycka att det får duga.
Gör man så, ger tilläggstid och sen häver, då är man på det torra och har kanske rent av möjlighet till skadestånd om man nu inte har nåt bättre för sig än att rota med sånt. Häver man köpet utan att ha följt den här proceduren så riskerar man i stället att själv få betala skadestånd, i all synnerhet om man vet att det är nåt som säljaren ska ta hem. Det känns ju som lite onödigt faktiskt.