Kan man laga ett akvarium som har gått sönder.Har ett 12l akvarium där långsida är spräckt.Inte botten utan bara en sida!!
Eftersom detär ett litet akvarium tänkte jag inte gå till en glasmästare!!
Tack för svar Marita
Men du kan då inte laga själva rutan utan man får köpa en bit glas som du kan beställa hos glasmästaren i rätt mått. När det gäller siliconet så bör man köpa den från en zooaffär så man får en sådan sort som inte är giftig för firrarna.
Nja.. man behöver väl inte gå til glasmästaren. Man kan u skära till glaset själv...
Silicon behöver du inte alls köpa i en zooaffär. Där är det garranterat dyrare än på andra ställen. T.ex. Clasohlson ar silicon som fungerar bra till akvarier. Eller Coop. Använde själv silicon från cop när jag gjorde om mitt akvarie.
ang silikon: de spelar ingen roll vart du köper det, om det är bra till akvarier så står det på tuben.
Läs den finstilta texten på baksidan, typ:
"användningsområde: akvarier, fönsterglas osv osv"
Sen att laga det låter väldigt onödigt som de andra sa! Köp ett nytt om du har användning av ett så litet akvarie.
Laesk - Jag köpte Silikon i en akvariubutik men det stod ingenstans på tuben att det funkade till akvarier... Jag va mycket skeptisk men använde det ändå och det funkar... en så länge. Om något skulle hända så kommer det inte att bli kul för affären (Jag mejlade tillverkaren och frågade men fick aldrig nåt svar, det kallar jag urusel service).