Hej!
[SIZE=1]Jag fick för ett par dagar sedan tag på ett sexkantigt 25 liters akvarium. Jag rengjorde (kokade) sanden och den rot som medföljde, och fyllde det med vatten.[/SIZE]
[SIZE=1]Mitt mål är att skapa ett akvarium som är snyggt växtmässigt, i form av matchande och snygga växter. Trots den förhållandevis lilla storleken på akvariumet vill jag även ha ett par firrar i.[/SIZE]
[SIZE=1]Eftersom jag är något av en rookie när det gäller sånt här, behöver jag dock hjälp. Ett par frågor:[/SIZE]
[SIZE=1][SIZE=2]1. Vilka medel bör jag köpa, för att tillsätta i vattnet?[/SIZE] (Kanske bör jag nämna att den pump jag har är ganska enkel med ett filter, och luftbubblor som syresätter vattnet)[/SIZE]
[SIZE=1][SIZE=2]2. Vilken typ av växter ska jag fundera på, som är snygga men samtidigt relativt exotiska?[/SIZE] (den sand jag har är ljus och ganska finkornig)[/SIZE]
[SIZE=1][SIZE=2]3. Vilka fiskarter funkar?[/SIZE] (jag funderar på att antingen köpa ett stim av småfisk (dock inte guppys!), eller ett par lite större fiskar) [/SIZE][SIZE=2]Och hur många olika fisktyper kan jag ha?[/SIZE]
[SIZE=1]Tänkte bege mig till akvarieaffären i helgen för att köpa växter och medel:) [/SIZE]