Akvariepriser Tyskland

#1 - 6 maj 2011 09:31
Är inte det här väldigt billiga akvarium? http://www.aquaristic.net/

Klicka fram till akvarium i det gröna länkfältet upptill på sidan.
#2 - 6 maj 2011 09:39
aquaristic är billiga. frakten går dock alltid på minst 18€. Jag har beställt därifrån 2-3 gånger.

Ska nog snart beställa en eheim biopower 240 därifrån. Den kostar 597kr exkl frakt på pwss. Från aquaristic kostar den under 500lappen inkl frakt. Och då betalar man frakt för ~20kg tror jag så man kan slänga med 20kg billig skiffersten (13-14kr/kg) utan extra fraktkostnad :) Eller nåt annat om man så vill det. Dragonstone är rätt fin.

De har dennerle nano-kuber också :)
#3 - 6 maj 2011 09:58
eihem är skitbilligt om du vill ha tillbehör. likaså jeuwel prylar och akvarier. var på en stor djuraffär i tyskland och det mesta var billigt.
#4 - 6 maj 2011 10:16
Jag är själv lite sugen på att testa sånna här i mitt kommande tanganyika kar:
http://www.aquaristic.net/Arcadia-High-Power-Underwater-LED-Spotlight-cool-white.html
Ha 2-3 sånna fästa upp och ner i locket och inte använda lysrören. Tror det kan bli lite mystisk stämning ;)

Blir nog en beställning från aquaristic snart känner jag. De har en del kul.
#5 - 6 maj 2011 11:44
Ja men framför allt är väl akvarierna våldsamt mycket billigare där än i Sverige?
Ett 720 verkar ligga MÅNGA tusen under priserna här, och det kanske t.o.m är billigare få en tank hemskickad därifrån.
#6 - 6 maj 2011 12:10
Ett 720L (helglasat, ingen möbel, ingen ramp) kostar 2200kr. Frakten verkar vara 0kr. Skulle gissa att det är ett fel på deras sida. Tror inte de skickar ett akvarium gratis :) Nols ciklidhobby tar 5150kr för ett helglas i samma storlek.
Är jag helt ute och cyklar om jag tror att det blir ungefär samma pris med frakten? Ett 720L akvarium är inte lite otympligt och väger en massa :)
#7 - 6 maj 2011 12:17
Ett 720 väger väl runt 230 kg. Undrar just vad det kostar att få det skickat, när grundpriset är endast 2.200 SEK.

Snyggaste "möbeln" är väl färgade lekablock/lättbetong....och den kostar inte många hundralappar ; )
#8 - 6 maj 2011 12:41
Jo tyskland är grymt billigt innom akvaristiken, beställde ett eheim 2080 filter med frakt 2000kr billigare än i sverige.

Dom har kommit mycke längre innom akvaristiken än oss, inte så mkt konkurens på platsbyggda kar osv här. Tror det beror mycket på att vi är bra på att finna oss i att det är så och dom som säljer njuter ju av hur mkt vi betalar. Fiskar vi betalar flera tusen för använder dom i princip som foder men vi kommer komma dit, märks ju redan med nya generationen :d Slut på alla skam höga priser nu vi är här för att pressa!:d

Hobbyn ska vara för alla inte bara för dom som har råd!
#9 - 6 maj 2011 13:36
[QUOTE=perfetto;1519113]Ett 720 väger väl runt 230 kg. Undrar just vad det kostar att få det skickat, när grundpriset är endast 2.200 SEK.

Snyggaste "möbeln" är väl färgade lekablock/lättbetong....och den kostar inte många hundralappar ; )[/QUOTE]Näää, så stark är inte jag så man tar ett 720 på två man hyffsat enkelt om det väger 230 kg;). Jag skulle däremot tippa en vikt på runt hälften, ca 110 kg:).
#10 - 6 maj 2011 13:39
du kan ju åka ner och se vad de har om du ska åt det hållet i sommar.
#11 - 6 maj 2011 13:39
[QUOTE=exiton;1519116]Jo tyskland är grymt billigt innom akvaristiken, beställde ett eheim 2080 filter med frakt 2000kr billigare än i sverige.

Dom har kommit mycke längre innom akvaristiken än oss, inte så mkt konkurens på platsbyggda kar osv här. Tror det beror mycket på att vi är bra på att finna oss i att det är så och dom som säljer njuter ju av hur mkt vi betalar. Fiskar vi betalar flera tusen för använder dom i princip som foder men vi kommer komma dit, märks ju redan med nya generationen :d Slut på alla skam höga priser nu vi är här för att pressa!:d

Hobbyn ska vara för alla inte bara för dom som har råd![/QUOTE]
Kanske även att man slipper oftast minst en mellanhand om man handlar i/från Tyskland, att sedan marknaden är betydligt större gör även det skillnad på priserna.
Fisk däremot är dyrare i Tyskland än i Sverige, men utbudet är betydligt större söderöver så bara det gör det värt ett besök för de som aldrig varit där:)!
#12 - 6 maj 2011 13:42
ja prylar är det halva priset på, men fisk, det är det dubbla priset på.
#13 - 6 maj 2011 13:51
[QUOTE=freddi36;1519128]ja prylar är det halva priset på, men fisk, det är det dubbla priset på.[/QUOTE]

Då vet jag inte var du handlat, för så stora skillnader är det inte. På tekniksidan kan man om man har tur hitta något rea så det kanske blir så stor skillnad, men fisken är definitivt inte dubbelt så dyr.
#14 - 6 maj 2011 17:01
ok kanske inte riktigt halva priset, jag köpte en eihem compact där för 11,99 euro, och 250ml aquatan för 5,99 euro. dvs aquatanen var mindre än halva priset. här kostar en 100 ml aquatan 69 kr. sen om man växlar när euron är låg så känar man på det om man köper dyra grejor.
#15 - 6 maj 2011 17:03
affären hette MegaZoo och ligger i hansacenter i rostock.
#16 - 6 maj 2011 17:12
[QUOTE=ansjo;1519123]Näää, så stark är inte jag så man tar ett 720 på två man hyffsat enkelt om det väger 230 kg;). Jag skulle däremot tippa en vikt på runt hälften, ca 110 kg:).[/QUOTE]

- Ah, jag skrev fel där ja : )
#17 - 6 maj 2011 21:26
[QUOTE=ansjo;1519126]Kanske även att man slipper oftast minst en mellanhand om man handlar i/från Tyskland, att sedan marknaden är betydligt större gör även det skillnad på priserna.
Fisk däremot är dyrare i Tyskland än i Sverige, men utbudet är betydligt större söderöver så bara det gör det värt ett besök för de som aldrig varit där:)![/QUOTE]

haha ahaa då är de mest jag som har otur då för "min" typ av fisk är mycket billigare där. Just MFK hobbyn är väldigt stor i tyskland så många odlare och direkt importörer som pressar:D Men vi är snart där haha.

Jo sant att många av tillverkarna håller till där *suck*..

Annons