Akvarieloppis i Jonsered den 20 augusti

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 8 juli 2016 13:21
[SIZE=12px]Jag har städat undan rejält (och håller på att städa ut) vad jag har liggande i förrådet och massvis av saker kommer att säljas mycket billigt på en akvarieloppis hemma hos mig på Odds väg 7, 433 75 Jonsered nära Göteborg lördagen den 20 augusti mellan kl. 13.00-16.00. Alla är välkomna.

Det kommer bl.a. att finnas till försäljning massor av saker som
några akvarier (ett 10-tal från 17 L till 450 liter),
filter (inner (ca. 25-30 st)/ytter/fluidizing beds/UV) och pumphuvuden,
skummare,
doppvärmare,
filtermaterial (flera olika slag bl.a. filtermatta),
böcker (akvarieböcker förstås men även om hundar, katter, smådjur, fåglar etc. etc.), posters (massor av fiskposters),
BTN-bakgrunder (ett mycket stort antal (ca. 30) BTN Slimline och en del Woodrock moduler),
terrarie,
metallhalogen-armaturer,
lysrör, luftkompressor,
Dupla pH-control,
CO2-prylar (reaktorer, manometrar, flaskor etc.),
akvariegrus (flera säckar),
akvariestenar (mer än 100 kg av olika sorter),
annan akvariedekoration,
stora koraller,
saltvattenssalt,
saltvattenspreparat
fisktavlor
etc. etc.

Totalt handlar det om mer än 300 prylar.

Samtidigt kan man då också passa på att kolla på mina akvarier (jag har ju faktiskt fortfarande några kvar) och utedamm.

Efter akvarieloppisen arrangerar också Zoopet och Göteborgs Ciklid och Akvariesällskap en kräftskkiva - mer info om denna ges i denna tråd

Info om parkeringen + kommunikationer:
Vi har en uppfart till huset där det kommer plats 5-6 bilar och där kan man gärna parkera MEN om du parkerar där så tänk på att du inte kommer ut därifrån innan bilarna som har parkerat längre ner på uppfarten har åkt. Om du inte vill vara kvar så länge så finns det istället plats för 2 bilar på en grusad parkeringsplats precis vid uppfarten. Ca. 5 bilar kan också parkera på vägen/gräsmattan vid vårt hus (kör då upp delvis på gräskanten) på Odds väg, eller vid sidan av vägen längst ner på Odds Väg vid Gamla Alingsåsvägen.
Det bästa är förstås om man kan samåka: Buss Gul Express stannar (hållplats Uddared) ca. 100 meter från huset. Restid ca. 35 minuter från Centralstationen/Nordstan och den går var 15e min.[/SIZE]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 3 augusti 2016 12:32
Höll just på att tömma ett 450 liters akvarium som skulle gå för ett lågt pris på loppmarknaden, men helt plötsligt blev detta rejält "dyrare" eftersom jag tappade telefonen i akvariet utan att märka det. Så nu måste jag få ihop pengar till en ny telefon också ;)
#3 - 8 augusti 2016 18:27
[QUOTE=Kjell Fohrman;n2358305]Höll just på att tömma ett 450 liters akvarium som skulle gå för ett lågt pris på loppmarknaden, men helt plötsligt blev detta rejält "dyrare" eftersom jag tappade telefonen i akvariet utan att märka det. Så nu måste jag få ihop pengar till en ny telefon också ;) [/QUOTE]

Vad är det för mått på det dyra akvariet?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 12 augusti 2016 08:35
Aluminiumakvarium med aluminiumbänk där akvariet är 150 cm långt, 60 cm högt och 50 cm brett.
I akvariet sitter BTN Slimline som bakgrund och en inbyggd filterhörna. På botten är det uppbyggt med frigolit som sluttar från ena hörnet till det andra - fast vill man inte ha det så är det bara att riva ut frigoliten
#5 - 18 augusti 2016 12:19
Hej Kjell! Undrar bara om det kommer finnas möjlighet att betala genom tex swish eller om man ska ta med sig kontanter?
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 18 augusti 2016 13:49
Nej, swish funkar inte (jag är lite gammalmodig av mig ;)) så ta helst med cash. Fast om du får för dig att storhandla (lätt hänt) så fixar vi det genom att du betalar in på mitt bankkonto i efterhand.
#7 - 18 augusti 2016 18:09
Ses på lördag! :)
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 18 augusti 2016 18:13
[QUOTE=PiaJo;n2358894]Ses på lördag! :)[/QUOTE]

Jepp, skall bli kul. Vi verkar bli många[:-106]

Du har för övrigt inte några portabla trädgårdsstolar som du kan ta med dig. Vi har ett 30-tal stolar men det kan bli trångt och vi får kanske sitta i skift :p
#9 - 18 augusti 2016 18:47
Skall kolla! Tror inte men skall kolla
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 19 augusti 2016 18:23
Nu är det mesta i alla fall upplockat - skulle tro att nypriset för alltihop ligger en bra bit över 200 tusen [:o]
Men förhoppningsvis kommer några kronor in på loppisen och framförallt att det nu blir lite mer plats över här hemma så man kan köpa in ny "bråte" :D
Vi ses imorgon.
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 19 augusti 2016 18:49

PS. Ni som kommer imorgon - lova att inte tala om för min fru hur mycket pengar som jag lagt ut på akvarieprylar under årens lopp. OM ni talar om det föpr henne måste jag tyvärr minst dubbla priset så att jag kan bjuda henne på några dars extra semester
#12 - 19 augusti 2016 23:30
[QUOTE=Kjell Fohrman;n2358920]
PS. Ni som kommer imorgon - lova att inte tala om för min fru hur mycket pengar som jag lagt ut på akvarieprylar under årens lopp. OM ni talar om det föpr henne måste jag tyvärr minst dubbla priset så att jag kan bjuda henne på några dars extra semester
[/QUOTE]

Det är helt lugnt vi sitter alla i samma båt!;) Ser fram emot loppis och kräftskiva![:-137]
#13 - 20 augusti 2016 19:00
Tack för en mycket trevlig eftermiddag och kräftskiva!
#14 - 21 augusti 2016 08:24
Tack för en lyckad loppis! Jag är helnöjd med böckerna jag fick köpt!
/Johan
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 21 augusti 2016 11:13
Tack själva. I det stora hela en mycket lyckad dag och loppisen blev väl något av en succé med massor av besökare som fyndade rejält och jag blev av med det mesta så jag slipper sortera in det igen.

Annons