Akvarielagret Vs Akvarie leasing (MALAWI)

#1 - 26 november 2006 13:10
Vilken butik är bäst!

Sorter

Pris

kunnighet

alla får delta här,sig vad ni tycker...

SJälv har jag inte varit på Akvarie leasing men ska dit Imorgon

Är det någon som rekomenderar?? :)
#2 - 26 november 2006 13:50
Egen erfarenhet är alltid din bästa erfarenhet. :D

/Peter
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 26 november 2006 14:05
Kan väl säga att det i Sverige finns krav på att den som ansvarar för den dagliga skötseln i en affär skall ha gått en viss utbildning. En sådan utbildning kostar en slant och det räcker som sagt att en person i varje affär har gått denna utbildning.
Bägge de affärer som frågas om har skickat alla sina anställda på en sådan utbildning (vilket innebär kostnader på tiotusentals kronor) vilket tyder på en stor seriositet och att de anser att kunskap hos deras anställda är viktigt.
#4 - 26 november 2006 15:02
jag har inte varit på akvarieleasing just därför frågar jag om det..

Hur är utbudet där? Många malawi sorter då menar jag mer än Akvarie lagret?
#5 - 26 november 2006 15:35
Det finns bra affärer, ordinära och dåliga. Men det finns egentligen ingen som är bäst - de bra brukar komplettera varandra. I de ordinära kan man göra enstaka fynd. De dåliga finns väl mest för att man skall uppskatta de som är bra.

Tycker jag.
#6 - 26 november 2006 17:21
När det gäller Malawi och till viss del även Tanganyika så tycker jag att Akvarieleasing är outstanding i Sthlm. Däremot har lagret mer Sydamerika även fast Leasing ofta har en del roliga ovanliga fiskar från sydamerika.
#7 - 26 november 2006 17:23
leasing lätt
lagret har ju egentligen inte sååå mkt malawi . eller ?
#8 - 26 november 2006 17:38
jag tycker leasing det är mera personligt,och oftast har dom det man vill ha,men jag handlar även på lagret me de som leasing inte har.
#9 - 26 november 2006 17:50
Håller med om att leasing är bättre, kanske inte har så ovanliga fiskar som lagret kan ha men dem brukar vara mycket billigare om man jämför mot lagret.
#10 - 26 november 2006 17:56
jag har köpt all min fisk på leasing förrutom malarna. .
#11 - 27 november 2006 16:44
Glenn skrev:
Håller med om att leasing är bättre, kanske inte har så ovanliga fiskar som lagret kan ha men dem brukar vara mycket billigare om man jämför mot lagret.

Är det så att det är billigare lr snackar vi om 2 kr per fisk?

kan man få nån fin fisk tex afra minos reef för 50Kr?
Malar finns det i akvarieleasing?
#12 - 27 november 2006 17:57
Rent generellt är dom betydligt billigare på malawi än lagret samt att dom har mycket snyggare fiskar. Sen kan jag inte priserna i huvet, men besök båda ställena och bilda dig en egen uppfattning. Sen har dom lite mer tid med en på leasing på lagret är det högre tryck med kunder.
#13 - 27 november 2006 19:01
Just malawi har jag dålig koll på, men handlar mkt i bägge butikerna och tycker bägge är bra med trevligt bemötande och god kunskap. Så jag åker ofta till bägge då det är lite olika vad de har för dagen... Problemet med Akvarielagret ibland är att man får ibland vänta innan man får hjälp då det är så mkt kunder där, men finns mkt att gå o kika på under tiden också..
#14 - 27 november 2006 22:29
Akvarieleasing & Akvarielagret: Same same, but different.
Bästa är att kolla bägge, de ligger fem minuters bilväg från varandra, och har ofta olika stuff.
#15 - 27 november 2006 23:33
sthlmmicke skrev:
Är det så att det är billigare lr snackar vi om 2 kr per fisk?

kan man få nån fin fisk tex afra minos reef för 50Kr?

Malar finns det i akvarieleasing?

Jag vet inte hur det ligger till med piser för malawi och tangayika å liknande men på övrig fik så brukar iaf leasing vara billigare. Ex rödmunstetra, sist jag var på lagret så tog dem typ 30kr st för dem och sist jag var på leasing så låg det väl på ungefär halva priset jämfört med lagret. Dock så var det ett ganska bra tag sen som jag var på vare sig leasing eller lagret så vet inte om lagret kan ha sänkt sina priser eller om elasing eventuellt kan ha höjt sina.

/Glenn
#16 - 29 november 2006 06:53
nice med bra svar faktiskt =) ska dit imorgon och kika tack för alla tips..

sen så kan ni juh rekomendera andra butiker runt om i sthlm! =)
#17 - 29 november 2006 13:54
Nagot som jag upplevt ar att pa leasing ar det inte alltid ratt namn pa ratt fisk. Jag kan ju tyvarr inte vara opartisk.
#18 - 29 november 2006 16:54
deras lappar som sitter på akvarierna är inte så uppdaterade
men om du fråga berättar dom nog gärna ;)
#19 - 29 november 2006 20:50
Är även felstavade och felaktiga namn gamla lappar? ;)
#20 - 30 november 2006 17:05
iofs :)
#21 - 28 december 2006 07:47
Bumpar

Och säger att ingen av dessa hade den fisken jag var ute efter...[:(!]

Trewasa red top Hona..de fanns några små dock så såg man inte om det är/var Honer lr hanar..

Så säg mig nu,,vilken av dessa butiker är helt enkelt bäst?
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 28 december 2006 07:53
Nu har du ju varit där själv så då borde ju du veta.
Vilken som är bäst beror ju lite vad man är ute efter om det nu är - bra service, mycket tillbehör att välja på, några speciella fiskar, låga priser etc. etc.
Därför kommer naturligtvis svaret att variera beroende vilka preferenser man har när man bedömer om en affär är bäst

Annons