hur tar man sej snabbaste till Akvarielagret från tekniska högskolan?
*hittar dåligt i sta'n
Prisexempel: Metallpansarmal 20:-, Guppy 20:-, Svärdbärare 22:-, Kardinaltetra 10 styck 150:-, Zebrafisk 9:-, Guldgurami 40:-.
Ursprungligen skickat av sammy
Till Kampfisken:
Jag antar att det kan stämma att Lagret är dyra på allt... Dessutom tycker jag att delar av personalen borde gå en kurs i hur man bemöter/behandlar nya kunder! De borde va extatiska när nån kommer in och bestämt sig för att ta upp akvarie-hobbyn... istället får man känslan av att de ser ner på en för att man kanske inte kan så mycket och får en att känna sig som att de tycker att man är till besvär!
Men jag tycker ändå att det kan vara värt att åka dit för inspiration och för att kolla på lite häftiga saltvattenfiskar, babykameleonter m.m.
Ursprungligen skickat av oveb
Jag åker gärna till AL för att handla fisk och en del annat. Däremot så tycker jag att det är synd att de "gömmer" all mat och filter och sådant bakom disken. Antagligen gör de det för att minimera svinnet , dock så förlorar de nog en del kunder åxå. Jag handlar hellre pryttlar som mat och medicin och annat skoj på Bromma Zoo. Där kan man strosa runt och spendera massor av pengar...
Jag jämförde förresten en CO2-anläggning ifrån Akvarielagret med http://store.aquaristic.net , AL tar nästan 3 ggr så mycket för EXAKT samma saker !! DET är verkligen att behandla kunderna som idioter.
För att inte tala om min lokala butik i Sollentuna , de tog 35 spänn för en slangsnutt och på förpackningens baksida satt en tysk prislapp som det stod 1 EURO på !!! Dit går jag aldrig igen !
Tokdyra är åxå flera av de svenska "internet"-butikerna. De har oftast exakt samma prislista som butikerna har. De försvarar sina priser med förmuleringar som :
1. "Vi vill inte dumpa priserna och skada våra kollegor med butiker"
2. "Marknaden i Tyksland är så otroligt överetablerad , därför är de så billiga"
Det första uttalandet bevisar ju i princip att det finns en form av kartellbildning i Sverige och det andra bevisar att i Tyskland så fungerar konkurrensen !!!
/Ove
i Tyskland så fungerar konkurrensen
Ursprungligen skickat av jolon
Njae,, vet inte om man ska kalla dom dyra,, betalar gärna för kvalité, och angående bemötande så kan det bero på hur man beter sig själv eller?
Ursprungligen skickat av Ulla
Om man ska ha tag i lite ovanligare fiskar så är AL bra! Sen är det ju rena rama högtidsdagen att få gå där och titta på alla läckra fiskar och inredningsprylar (med en kopp ångande hett kaffe!) för att inte nämna alla olika växter de har.
Men teknik-prylar som man inte behöver panikköpa pga någon "katastrof" hemma beställer jag i Tyskland. Det är inte så himla kul heller alltid, har väntat på en order från Aquaristic Shop i 9 veckor. Pengarna drog de för 3 veckor sen, suck...
När jag ringde dem sa de att frakten kunde ta upp till en månad. Använder Tyska postverket häst och vagn eller är det postrote som gäller? Man undrar ju lite.