Akvarieintresserade i Stockholm

#1 - 19 januari 2004 15:37
Alla som är intresserade av att prata fiskar och akvarium och bor i stockholms området..Vi är några här på zoopet som tänkte träffas då och då och kanske byta fisk, snacka osv. Vore kul om så många som möjligt är med. Första träffen kan vi ses på ett kafe eller liknande, förslag på trevliga fik önskas [:)]

//Jenny
#2 - 19 januari 2004 16:06
Skulle vara trevligt. Jag jobbar mycket underliga tider men är jag ledig hänger jag gärna på.
#3 - 19 januari 2004 16:09
Bra, Sonja, du är välkommen! Jag har alltid fullt upp jag med, men det är tänkt att vara lite mer avslappnat, man ses när folk har tid och kanske inte helt regelbundet..mer kan ju bestämmas vid första träffen..
#4 - 19 januari 2004 16:14
Kan jag skriva ett mejl till dig, Norpan?
#5 - 19 januari 2004 16:14
Ja visst, självklart..
#6 - 19 januari 2004 17:17
Alla är givetvis välkomna, unga som gamla [:)]
#7 - 19 januari 2004 17:44
Jag tycker man kan stämma träffa under någon av dessa två fiskauktioner (De ligger åtminstone inom Stockholms län). Man kan träffas, fika, titta på andra akvarienördar, köpa eller kanske sälja någon firre eller växt.

http://www.zoopet.com/akvarium/kalender_visa.asp?NR=238

http://www.zoopet.com/akvarium/kalender_visa.asp?NR=229
#8 - 19 januari 2004 17:49
Ja, det låter som en bra ide, men det är ju ett tag framåt i tiden (jag är tyvärr upptagen 1:a februari) så vore kul och ses någongång innan dess? Annars tycker jag bollmora låter bra..
#9 - 20 januari 2004 18:26
Ingen som är vet något bra fik, jag brukar mest hänga ute på universitetet så jag fikar sällan i city..
#10 - 26 januari 2004 19:44
Finns det inga fler intresserade där ute??
#11 - 26 januari 2004 19:52
Varför inte, detta låter kul. Jag är inte så kunnig än, nybörjare som man är. men säg när och var så dyker jag upp om tillfälle ges.
#12 - 26 januari 2004 19:57
låter bra, någon som har förslag på tid?måndag och tisdagskvällar passar bäst för mig..
#13 - 5 maj 2004 18:24
Räkna med mig också :) Fast denna tråd kanske är... död?
#14 - 5 maj 2004 19:22
varför går ni inte med i en akvarieförening? finns många aktiva före ningar i sthlm som är utmärkta för att träffa folk att prata om fisk med =)
#15 - 5 maj 2004 19:39
Är det någon som sitter på en lista?
Har försökt hitta någon förening på norrort men inte lyckats så bra, Har förmodligen letat på fel ställe.
#16 - 5 maj 2004 20:02
Jag skulle gärna gå med i någon förening, men så bor jag på södermalm och har knappt ems kopp på var man kan köpa firrar, lite hjälp hade varit trevligt :)
#17 - 6 maj 2004 07:22
Visst är det kul att träffa andra "akviarienördar" och bara prata fisk några timmar med folk som är lika tokiga som en själv! Ikväll är det möte med Bollmora akvarieklubb i Tyresö, vilket inte är så i obygden som en del tycks tro, det tar c.a en kvart med buss från Gullmarsplan. Program och vägbeskrivning finns på
http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Om ni vill ha en egen liten grupp som träffas så behöver det, som gosatta skriver, ju inte utesluta att gå med i en akvarieförening. Fördelen med en förening är ju att det redan finns program med föredragshållare och så klart, de flesta föreningar sätter nog av tid även för fika och fisksnack, för det är ju en del vitsen med att träffas.

Så välkomna ikväll ut till oss i Bollis!

Ola Åhlander
#18 - 6 maj 2004 07:26
Föreningar finns ju i alla dess former från dom stora mer "riktiga" föreningarna till dom mindre som tex.Stockholms Ciklidklubb där vi i princip bara träffas hemma hos nån å äter nånting å dricker lite öl å snackar om fisk, lite mer socialt betonat.

Vi har en länklista på www.stockholmsciklidklubb.com där det finns en heldel länkar till föreningar i Stockholms området.

PS.
Har vi missat någon så säg gärna till mig så fixar vi det.
DS.

Annons