Akvarieintresserade i Sandviken?

#1 - 3 juli 2005 22:10
Finns de några sådana eller bor alla i Gävle? Tycker att det skulle vara kul om det fanns lite akvarieintresserat folk även här! :)
#2 - 29 juli 2005 13:52
Hej hopp!!

Vill på minna Er om att det blir en akvarie träff i slutet av augusti kanske den 21/8 eller 28/8. På Brynäs i Gävle
#3 - 14 augusti 2005 14:29
Japp!

Nu är det bokat tid till akvarie träffen, den 28/8 kl 18:00 hemma hos mig på Femtetvärgatan 16 brynäs andra våningen. Det är bra om man anmäler sig till mig via mail [email]henrikjonsson1@bredband.net[/email] så jag får lite hum om hur många som kommer. Eller dyk bara upp.

Det är ca 5 st från Söderhamn som kommer ner och hälsar på. Vi gör väl som vanligt med fikat, så kan man ta med sig det man vill ha. Vi brukar ju hålla på i ca två timmar men vi får se hur mycket vi har att prata om så det kanske blir längre. Men inrikta Er på två timmar

/ Don
#4 - 2 september 2005 20:37
Jag vägrar ge upp! Det måste finnas fler akvarieintresserade i Sandviken!
#5 - 7 september 2005 18:03
Ha ha, det är klart det finns, det gäller bara att hitta dom, det är inte alla som är in på den här sidan. Prova med att sätta upp nån lapp i zoobutikena. Eller så annars finns vi i gävle en hel drös. Nästa träff verkar bli den 25/9 -05 hemma hos Hazelcr Stormgatan 82, Andersberg kl 18:00.
#6 - 14 februari 2006 12:36
Come on alla Sandvikare! Jag ger inte upp! Det måste finnas några akvarieintresserade även här! :D
HazelCR
#7 - 14 februari 2006 18:32
Det finns åtminstone en. För några måndader sedan var det en man från Sandviken som köpte lite Malawi av mig. Han sa också att han hade lite kompisar som också har akvarium.
Han tog kontakt via en telefon efter att ha sett en nätannons, så han är "out there". Jag har ingen kontaktmöjlighet.
Hoppet lever, ge inte upp!
#8 - 17 februari 2006 22:12
Nej jag ger inte upp! :D
#9 - 25 september 2006 20:38
Jahapp det var ett tag sen jag skrev nåt här....kanske har det dykt upp någon ändå? hehe
#10 - 6 november 2006 13:37
Heja heja heja Sandviken! Vet att det finns fler än jag Sandviken som pysslar med akvarier. Kom igen och skriv här ni med!
#11 - 26 november 2006 15:50
Men å andra sidan Rob, hur långt är det till Gävle liksom?
#12 - 26 november 2006 17:42
när ni har era möten har ni typ auktioner då eller är det bara fika.skulle vara kul att ha en auktion i gävle trakten
#13 - 27 november 2006 23:34
blopp skrev:
Men å andra sidan Rob, hur långt är det till Gävle liksom?

Anledningen till att jag söker folk i Sandviken är just avståndet till t.ex. Gävle.
#14 - 29 januari 2007 11:09
Tjhooo!

Sandviken ska få en ny zoobutik! YES YES YES!!! :D
#15 - 29 januari 2007 18:29
Vet du när? Kanske t o m var?
#16 - 29 januari 2007 22:44
Mitt emot Systembolaget och jag har för mig att det var i vår nångång de skulle öppna! Ser fram emot det!
#17 - 30 januari 2007 00:32
Rob skrev:
Mitt emot Systembolaget och jag har för mig att det var i vår nångång de skulle öppna! Ser fram emot det!

Var det inte i slutet av mars kanske....eller där ikring....skönt att linkans får lite konkurens....kanske lite större utbud ....
#18 - 30 januari 2007 09:19
Ok, tack. Får väl bli en sväng till Sandviken då och spana in den när den öppnat. Hmmm mitt emot systembolaget, 2 flugor i en smäll så att säga. Om jag nu inte varit torrlagd i det avseendet.
#19 - 30 januari 2007 10:17
Wile.E skrev:
Var det inte i slutet av mars kanske....eller där ikring....skönt att linkans får lite konkurens....kanske lite större utbud ....

Japp jag har för mig att det var där nångång. Och ja, det blir nog större och bättre utbud! Ser verkligen fram emot det!

Vad har du för firrar då?
#20 - 30 januari 2007 11:21
runt 700m2 skulle butiken bli har jag för mig..:)
#21 - 1 februari 2007 16:46
Wile.E skrev:
runt 700m2 skulle butiken bli har jag för mig..:)

Japp den blir rätt ok! Fast det ska ju få plats med en hel del grejor också!
#22 - 12 februari 2007 08:50
såg dom hade börjat nu...åtminstone papper för skyltfönstret...så jag antar att dom börjar väl komma in där lite smått....:)
#23 - 16 februari 2007 16:08
Wile.E skrev:
såg dom hade börjat nu...åtminstone papper för skyltfönstret...så jag antar att dom börjar väl komma in där lite smått....:)

Japp! Ser med spänning fram emot öppningen av butiken! =)

Hoppas i alla fall att de satsar på lite ciklider i alla fall. Men framförallt blir det närmare att handla foder till firrarna.

//Rob
#24 - 9 mars 2007 09:41
nu är den öppen....
#25 - 9 mars 2007 19:35
men det va tydligen inge vidare med utbud på fiskar
#26 - 10 mars 2007 09:08
ska ner idag å kolla..måste vara bättre än linkans iallafall....
#27 - 10 mars 2007 15:13
Jag har kollat - de är INTE bättre än Linkans. Sorgligt utbud på akvariegrejer.

Brynäs Zoo får behålla mig som kund.
#28 - 10 mars 2007 18:26
men dom några läckra väggakvarium som frugan blev lite intresserad av...kommer ett sådant när vi har rustat sovrummet...men lite räkor och några mikrofiskar eller lite vildfångade guppysar....
#29 - 10 mars 2007 18:28
fairing skrev:
men det va tydligen inge vidare med utbud på fiskar

kanske kommer mer om man frågar????:) :confused:
#30 - 11 mars 2007 06:53
Jo, men jag hade förväntat mig betydligt mera. 2 väggakvarier är ju liksom inget man höjer ögonbrynen för även om de naturligtvis är snygga - men man har ju sett sådana förr (i lokal-butiker menar jag ).
#31 - 12 mars 2007 18:42
Butiken kanske utökar, men för min del är jag mest glad över att det finns en butik. Man kan i alla fall beställa grejer från butiken utan att behöva åka in till Gävle. Jag tycker inte man ska gnälla på butiken utan ge den en chans. Var istället glad över att det finns en butik. Om det inte passar, är det väl bara att åka in till Gävle?
#32 - 12 mars 2007 21:13
Jo självklart är det bra med en lokalbutik. Däremot så köper jag inte något argument om att man kan vara sämre för att man ligger lokalt. Har man sämre utbud på fisk/akvarieprylar än Linkans så är man lite illa ute. Men visst helt klart kommer jag att ge dem fler chanser, men om jag skall bli stamkund så krävs det mera.
#33 - 14 mars 2007 15:44
Linkans har för övrigt 20% på fisk och växter nu. Jag kompletterade med två kopparbarber och en platy. Blev 44 kronor.
#34 - 14 mars 2007 17:50
helmbrant skrev:
Linkans har för övrigt 20% på fisk och växter nu. Jag kompletterade med två kopparbarber och en platy. Blev 44 kronor.

Jasså...jag såg att dom reade idag...måste ju göra någonting om det skal bli konkurrens:D
#35 - 15 mars 2007 10:36
Arken verkar ha 24 kar för fisk och ca 2 i varje. Några var under karantän, men räknar man lite snabbt så inser man att utbudet blir begränsat. Samtidigt kan man förstå dem för de har ju i princip behövt låna ihop till hela klabbet eftersom Arken väl kör med ett franchisingkoncept, så får ju butiksägarna stå för allt plus en viss avgift även till Arken - jag tror att det kan bli lite kvistigt.

Bra läge annars brevid systemet och Hansens konditori och leksaksaffären. Kan nog lätt bli att man råkar handla lite hos grannarna också...
#36 - 15 mars 2007 17:07
jo så kan det vara...men det är väl mest avans på hund och kattgrejor skulle jag tro....fisk ger väl inte så myckt klirr i kassan
#37 - 1 april 2007 17:12
Hej glada Sandvikare!!

Här kommer en lite sen inbjudan till vårat första möte med Gävle akvarieförening. Kolla på länken nedan, men för att kunna göra det måste ni skriva ihop den utan mellanslag.

http://www. jxn. se/ GavleAkvarie Forening/

//Don
#38 - 31 augusti 2009 14:18
Hej, min närmsta zooaffär ligger i Sandviken, så jag kan väl tillhöra Sanvikare då =)
Nu har ju Arken flyttat, har det blivit bättre eller sämre? Har inte varit där innan flytten så....
#39 - 26 september 2009 19:20
Bättre sent än aldrig. Uppvuxen i Storvik-flytt till Årsunda- flytt till Åshammar borde räknas till Sandviken :)
Arken tycker jag är lika bra som förut efter flytten, har kanske inte jätte mycket fisk.
Men det börjar komma lite mer roliga fiskar nu. ett pluss är också att dom tycker att det är roligt att special beställa lite fiskar. Har beställt lite fiskar genom dom och det har gått bra ca en veckas leverans tid. Tiskleverans på tisdagar :)
Kom igen nu Sandviken :)

Kanske ska beskriva lite. Har tre akvarium som pluttrar hemma här (har precis flyttat)
gav bort det tredje akvarium till min lilla kusin idag. Har lite blandat med fisk för tillfället. håller på klurar på en rolig idé till mitt 100 liters just nu!
#40 - 28 september 2009 11:39
Jag har tröttnat på Arken redan jag. Har beställt räkor där men när man ringer o kollar så säger dom bara att deras leveransbil inte kommit den veckan, dom vet inte varför, blev likadant veckan efter... Och nu har jag mailat o sagt att dom gärna får säga till när den kommer, men har inte fått nå svar så... Nu orka jag inte med dom mer :(
#41 - 1 oktober 2009 19:09
Aj då, vet att deras fiskar hamnade i uppsala för ca 2 v sedan när doms kulle ha "vatten" festival.
Jag gillar dom det är ju bra med ett riktigt zoo i sandviken iallfall.
Slipper man åka till valbo pluss att djurmagasinet inte har nån fisk garanti.
#42 - 18 november 2009 22:38
Aj då, vet att deras fiskar hamnade i uppsala för ca 2 v sedan när doms kulle ha "vatten" festival.

Jag gillar dom det är ju bra med ett riktigt zoo i sandviken iallfall.

Slipper man åka till valbo pluss att djurmagasinet inte har nån fisk garanti.

Hej
I morgon kl19 är det akvarieträff på Djurmagasinet , det kommer sju stycken från Söderhamns akvarieförening också.Kvällen avslutas med pizza
Bilagor:
#43 - 19 november 2009 07:24
Har aldrig varit på en akvarieträff förr, vad händer på en sådan? :-)
#44 - 19 november 2009 07:33
Slatan skrev:
Har aldrig varit på en akvarieträff förr, vad händer på en sådan? :-)

Ja, man träffas pratar om fisk växter bl.a sedan brukar Djurmagasinet ge 10-20% rabatt på vissa utvalda varor. Vi brukar avsluta kvällen med att gå och äta pizza.
#45 - 12 november 2016 10:21
Längesen någon skrev något i den här tråden. Frågan är om det har tillkommit några fler akvarister i Sandviken?

Annons