Akvarieföredrag i Malmö 10 april

#1 - 8 april 2008 19:34
Hej
Torsdagen den 10 april är det åter dags för ett månadsmöte hos Malmö Akvarieförening.

Denna gång kommer Patrik Rosén och håller ett föredrag om bland annat filterteknik. Patrik höll nyligen ett liknande föredrag på Ciklidstämman och då recenserades det med dessa ord på www.ciklid.se:

Sedan följde ett kanonföredrag om filtrering av Patrik Rosén aka. PatrickMalmo (här på formet). Han lärde oss lite grundläggande kemi och lanserade sitt JBF = Jäkligt Bra Filter. Mer om hans kunskaper i ämnet kommer framgent i Ciklidbladet, utlovade han på plats.

Patrik är MAFs egen uppfinnarjocke, keminörd och förste testpilot så förvänta er massor av matnyttig fakta lika väl som spännande idéer sprunga ur Patriks experimentlusta.

Förutom föredraget har vi som vanligt akvaristisk tipstävling där man kan vinna presentkort i en akvarieaffär, lotteri med fina priser, fika och inte minst trevligt umgänge!

Alla akvarieintresserade är välkomna!

Det går bra att komma ner på ett möte även om man inte är medlem. Inträdet är fritt.

Mötet börjar kl 19 på Branteviksgatan 40, ingång på gaveln.
#2 - 8 april 2008 21:27
Hittade förresten ännu en recension av Patriks föredrag på Ciklidstämman, skriven av Guldabborrevinnaren Michael Persson på sajten www.ciklider.se:

Patrik Rosén som är aktiv i flera forum på nätet och med artiklar i Ciklidbladet höll sedan ett mycket intressant föredrag om filtrering. Patrik varvade teori med praktiska tips på ett mycket bra sätt, och delade med sig av sina många kluriga lösningar. Några exempel på vad som togs upp var olika typer av filtrering, varför syre är så viktigt, märlkräftor som håller filtermattorna rena, egenbyggda JBF-filter (Jäkligt Bra Filter) och mycket mera. Själv kommer jag att testa en del av tipsen som gavs, och för er som missade Patriks föredrag så lovade han att det kommer i Ciklidbladet.

Det låter verkligen intressant!
#3 - 9 april 2008 15:29
Bara en påminnelse...
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 9 april 2008 15:31
Kan verkligen rekommenderas - Patriks föredrag var väldigt bra
#5 - 10 april 2008 15:01
Några timmar kvar nu bara...
#6 - 10 april 2008 15:02
någon som har lust att ta hand om mina 2 små kottar så jag kan gå ??
#7 - 10 april 2008 15:32
Ohh ska försöka ta mig dit!

Ett ämne jag är väldigt intresserad av. Gillar experimentera själv.

Annons