akvariebyggare i uppsala

#1 - 20 september 2003 09:23
Hej
jag är sugen på att beställa ett kar med lite specialmått (110x55x55), och då undrar jag om någon känner till nån bra tillverkare i Uppsalatrakten.
Rekomendationer önskas!
#2 - 20 september 2003 13:39
hej
på akvariehobby i uppsala så kan man måtbeställa
#3 - 22 september 2003 11:43
Tack, men jag har varit där och vill nu hitta någon konkurrerande byggare.
#4 - 22 september 2003 12:21
Intressant fråga! Jag är sugen på att bygga ett själv men det är ju intressantare om det finns någon som kan bygga ett åt en för ett vettigt pris. Har tittat efter bra glasmästare men hittar ingen som säljer floatglas till bra pris.

Hoppas att någon vet nåt i uppsala. Kanske någon privatperson som bygger för försäljning?

#5 - 22 september 2003 12:37
Hej Anders!
Varför inte komma ner till Uppsala akvarieförenings föreningslokal på Bellmansgatan 1. Vi har öppet hus på onsdagar mellan 20-22.
Vi har inte några akvarium till salu, men du kan kanske träffa någon du kan få tips av.
#6 - 22 september 2003 13:20
Det ligger ett glasmästeri på Vaksalagatan ett eller två kvarter bortom Vaksala torg, de tillverkar akvarier åt Akvariehobby och jag har själv varit där och fått min "terass" i glas utskuren som jag har i akvariet. Minns dock inte vad de hette. Funderar själv på att köpa måttbeställda glasskivor därifrån och limma ihop till ett akvarie som passar mig (95x60x60). För att både underlätta själva byggandet och för att få det snyggt har jag planer på att snickra ihop en ytterram av trä, måla denna och sedan limma ihop glasskivorna inuti, så de får stöd av träramen. Vad tycker ni, låter min idé vettig?
#7 - 22 september 2003 13:47
Ok, Thomas jag får ta och titta förbi föreningslokalen på onsdag. Kan vara kul att kolla läget.
#8 - 20 november 2003 20:43
Hej,
Jag ska också ha ett kar med egna mått. Har varit på Palm Zoo och frågat där kan de också ta beställning sade de men jag frågade inte efter pris eftersom jag är lite osäker på storleken.

Informera mig också om du hittar någon.

Peyman

Annons