Hej!
Jag har ett 225 l akvarium utan aluminiumställning. Just nu står det placerat på ett gammalt skrivbord, med den extra hurts under för att det ska hålla. Jag tänkte bygga en speciell akvariebänk nu, dels för att det blir snyggare, men också för att vara mer funktionellt.
Är det någon som har några tips om hur jag ska gå till väga? Vilka materiel ska man använda sig av? Någon som byggt något liknande själv? Jag vill gärna att det ska bli som en bänk med skåp under där man kan ställa ytterfiltret och övrigt som man inte vill ska synas.
Tänkte även bygga någon sorts dold ljusramp (som ett lock på akvariet) eftersom den lösa som ligger uppepå nu varken är snygg eller praktisk då man måste flytta den varje gång man ska mata fiskarna.
Mitt akvarium har en fast, hembyggd, bakgrund som går längs med hela baksida och längs med högersidan av akvariet. Det gör att högersidan är riktigt ful då man ser en balndning av frigolit och färg som sedan är limmat mot glaset. Kan man måla sidan, eller är det någon som har något annat tips?
Vänligen,
Hanna