Jag kan berätta att jag kom hem med bl.a Xiphophorus helleri guentheri detta är en vildform av svärdbärare från Belize och jätte vackra, gul variant av pygmeus från rio Axtla men det mest sällsynta jag hittade var en vildform av sk " svärdplaty " Xiphophorus xiphidium från Rio Corona...
Jag förnyade min stam med nya Dvärgtandkarpar, hittade regnbågs kejsartetra.
Så jag tycker jag gjorde riktiga fynd.. men sedan kan man inte låta bli att köpa corydoras, dvärgciklider, ngn killi, räkor ( premiär för mig ), växter o gamla exemplar av tidningen akvariet som är så roliga att läsa 20-30 år efter de gavs ut.
Den där stora svärdplantan med utlöpare såg jag med Tellsak, den såg maffig ut...
Men som Ralp säger.. priser på auktionerna är märkliga... det är oftast dyrare att köpa 4 Platy än 4 ovanliga ciklider eller annat... Vill man komma hem med pengar ska man odla de mest enkla sällskapsfiskarna i glada färger, vissa malar kan också vara poppis ibland..
Vad säger ni om att betala 60:- för 16 Koi-karpar ? Det gjorde jag, de var små, men ändå... pinsamt billigt. Eller 40:- för 2 par grön bågciklid..
Auktioner är annars mest köparens marknad, har jag med mig fisk så är det ändå sånt som jag inte behöver eller tycker är roligt att dela med mig av.
Nästa gång det är storauktion i stor-Sthlm är i Haninge på farsdag i november.
Vi borde ha skylt på oss med Zoopet nick så kunde man säga hej på ngn auktion.. man har ju inte en aning om ven som är vem..
Hälsn Robban