Akvarieauktion i Göteborg den 17/09-2016

#1 - 23 augusti 2016 02:20
Hej!
Vi på Göteborgs Ciklid- och akvariesällskap vill annonsera att vi håller en auktion i Göteborg den 17/09-2016. För mer information se nedan samt länk: http://www.gcas.nu/Hoestauktion-2016/
Varmt välkomna!
#2 - 31 augusti 2016 06:13
Jag kommer, hoppas få träffa många zoopetare! :)
#3 - 1 september 2016 14:20
Auktion den 17/9

Välkommen!!!

Göteborgs Ciklid-och Akvariesällskap har nöjet att bjuda in till höstauktion i Gamlestadens medborgarhus.

Första utrop beräknas ske klockan 11.00 - då vi även startar lott- och fastprisförsäljningen.

Fri entré och alla är välkomna!

Kaffe och enklare förtäring kommer att finnas till försäljning.

På auktionen kan vi endast ta emot kontant betalning. Bankomat finns inom gångavstånd.

Allt gods (fast pris eller auktion) föranmäls enligt instruktioner längre ner.

Har du frågor: mejla [EMAIL="auktion@gcas.nu"]auktion@gcas.se.[/EMAIL]

VAR?

Auktionen hålls i Medborgarhuset i Gamlestaden.

Adress: Brahegatan 11, 41501, Göteborg

Parkering

Parkering finns på gatan runt lokalen och vid Coop ca 200 meter ifrån lokalen.

Vad skall jag göra för att sälja?

För att kunna sälja på auktionen så behöver du ett Säljar-Id och det får du

genom att anmäla dig
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScTH4el3GAzTLKVvdg0ZLzUVipZ91Wbwrbn9-kcylL3imZztA/viewform?c=0&w=1

Du kommer därefter inom 2 dagar att få en bekräftelse och ett Säljar-Id samt en länk till sidan där du registrerar dina objekt som ska säljas på auktionen och fastprisbordet.

Registreringen av objekt är öppen fram till kl 20.00 onsdag 14/9.

Allt eftersom registreringarna kommer in kommer en lista att publiceras här på hemsidan med jämna mellanrum.

Dörrarna öppnas klockan 09.00 för inlämning av föranmält gods.

Var ute i god tid då det underlättar för oss med sorteringen. Inlämningen stängs klockan 10:30.

Kontakt

Har ni några frågor gällande auktionen är ni välkomna att kontakta oss på:

[EMAIL="auktion%40gcas.nu?subject=Kontakt&body=Maila"]auktion@gcas.nu[/EMAIL]
#4 - 5 september 2016 16:04
Uppdaterad auktionslista, gå in och kika :)
#5 - 10 september 2016 09:20
En vecka kvar skynda er att lägga in ert Auktionsgods.
#6 - 11 september 2016 15:11
Då var föranmälningslistan uppdaterad och ligger på hemsidan! Gca.nu
#7 - 11 september 2016 19:55
Jag väntar på mitt säljar-ID så att jag kan anmäla lite auktionsgods. Bland annat har jag gott om Fundulopanchax scheeli, en mycket vacker och trevlig fisk som passar utmärkt för den som vill prova killis för första gången.

Olle
#8 - 12 september 2016 04:57
[QUOTE=Olle A;n2359822]Jag väntar på mitt säljar-ID så att jag kan anmäla lite auktionsgods. Bland annat har jag gott om Fundulopanchax scheeli, en mycket vacker och trevlig fisk som passar utmärkt för den som vill prova killis för första gången.

Olle[/QUOTE]

När anmälde du att du behöver ett säljid? Har du inte fått det idag så hojta till ikväll så ber jag dem snabba på :)
#9 - 12 september 2016 19:32
Det var i lördags, så det har åtminstone gått två dagar nu. Hoppas att jag hinner få numret innan tiden är ute.

Olle
#10 - 13 september 2016 04:32
45 nya poster sedan igår. Kika in på vår hemsida www.gca.nu och kolla om det är något just du är sugen på!
Kan säga att vårt lotteri inte går av för hackor heller! ;) varmt välkomna!
#11 - 13 september 2016 20:17
Så har det gått en dag till utan att jag har fått något säljar-ID. Var det i morgon det var sista dagen att anmäla auktionsgods?

Olle
#12 - 14 september 2016 04:40
[QUOTE=Olle A;n2359907]Så har det gått en dag till utan att jag har fått något säljar-ID. Var det i morgon det var sista dagen att anmäla auktionsgods?

Olle[/QUOTE]
Ok? Skall kolla på det enligt han som håller i det skulle du ha fått?
#13 - 14 september 2016 04:52
Olle, kolla i skräpposten för enligt den listan jag se så finns du med. Jag har sagt till och jag tror han hör av sig idag till dig.
#14 - 14 september 2016 06:20
[QUOTE=Olle A;n2359907]Så har det gått en dag till utan att jag har fått något säljar-ID. Var det i morgon det var sista dagen att anmäla auktionsgods?

Olle[/QUOTE]

Kolla dina pm, jag har lagt info där :)
#15 - 14 september 2016 16:53
Sådär ja! Med en dryg timmes marginal har jag nu registrerat lite auktionsgods. Hoppas att det blev rätt.

Olle
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 14 september 2016 18:05
[QUOTE=Olle A;n2359923]Sådär ja! Med en dryg timmes marginal har jag nu registrerat lite auktionsgods. Hoppas att det blev rätt.

Olle[/QUOTE]
Ser på hemsidan att tiden för anmälan har skjutits fram till torsdag 15/9 kl. 21.00 så du hade god tid på dig ;)
Skickade för övrigt själv för en dryg timme sedan in en anmälan för att få ett registreringsnummer - vi får se om jag får det i tid. I så fall har jag några prylar över från loppmarknaden hemma hos mig som jag tänkte anmäla.
#17 - 14 september 2016 18:28
[QUOTE=Olle A;n2359923]Sådär ja! Med en dryg timmes marginal har jag nu registrerat lite auktionsgods. Hoppas att det blev rätt.

Olle[/QUOTE]

Kanonbra! :) du kan registrera fram till imorgon 21.00, de ändrade tiden :)
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 14 september 2016 18:28
[QUOTE=PiaJo;n2359927]

Kanonbra! :) du kan registrera fram till imorgon 21.00, de ändrade tiden :)[/QUOTE]
Tänkte det - väntar bara på reg.numret.
#19 - 14 september 2016 19:14
[QUOTE=Kjell Fohrman;n2359928]
Tänkte det - väntar bara på reg.numret.
[/QUOTE]

Hoppas du får det ikväll:)
#20 - 15 september 2016 20:59
När jag försöker klicka fram den uppdaterade listan över auktionsgods får datorn fnatt och det kommer en massa nya flikar. Hur gör jag för att kunna se den nya listan? Kommer jag att få ett mail om vilka gods jag har fått registrerade? Det hade varit bra med en läsbar bekräftelse på detta.

Olle
Kjell Fohrman
Administrator
#21 - 15 september 2016 21:38
Det ligger en uppdaterad lista till höger på denna sida http://www.gcas.nu/Hoestauktion-2016/ - den är i alla fall så pass uppdaterad att det som jag la in tidigare idag har kommit med
#22 - 15 september 2016 21:52
Det är just den listan jag inte lyckas öppna.

Olle
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 15 september 2016 21:59
OK - jag hade i alla fall inga problem att öppna den och det var ju en vanlig pdf så det borde inte vara några problem
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 16 september 2016 18:09
[QUOTE=Olle A;n2359957]När jag försöker klicka fram den uppdaterade listan över auktionsgods får datorn fnatt och det kommer en massa nya flikar. Hur gör jag för att kunna se den nya listan? Kommer jag att få ett mail om vilka gods jag har fått registrerade? Det hade varit bra med en läsbar bekräftelse på detta.

Olle[/QUOTE]

Nu bör du ha fått en bekräftelse via mail - jag har i alla fall fått min
#25 - 16 september 2016 18:39
Ja, nu har jag också fått min bekräftelse. Tidigare idag var jag inne på biblioteket i Stenungsund, där jag kunde konstatera att pdf-filen inte gick att öppna på de allmänna datorerna där heller. Däremot kunde jag öppna den när jag fick låna en av personalens egna datorer. Men nu vet jag ju att allt är med, så jag ska snart börja plocka ihop mina gods. Vi ses i morgon! :)

Olle
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 17 september 2016 18:55
Poecilian verkar intressant (lär dock heta kempkesi). ser fram emot lite artfoton på den även om det nu uppenbarligen kanske inte är P. kempkesi
#27 - 17 september 2016 19:43
[QUOTE=Kjell Fohrman;n2360082]Poecilian verkar intressant (lär dock heta kempkesi). ser fram emot lite artfoton på den även om det nu uppenbarligen kanske inte är P. kempkesi [/QUOTE]

Helt rätt Kjell, den heter kempkesi :) trött i både huvudet och benen ikväll :p
#28 - 19 september 2016 06:54
Jo, det var trevligt med auktion. Fast det är två saker man borde göra nåt åt. Det ena är att det fanns några banditer som envisades med att bjuda över mig på de riktigt intressanta fiskarna. Såna typer borde inte släppas in. Det andra problemet är att jag nu ser en klar tendens i att såna här auktioner i Göteborg är förödande för bilar. Vad är det för trams, är det Kjell Fohrman som sitter med nån liten voododocka av min bil som han stoppar nålar i? Hur som, gör nåt åt det, det blev dyra fiskar det här.
Kjell Fohrman
Administrator
#29 - 19 september 2016 08:12
[QUOTE=Bygert;n2360174]Jo, det var trevligt med auktion. Fast det är två saker man borde göra nåt åt. Det ena är att det fanns några banditer som envisades med att bjuda över mig på de riktigt intressanta fiskarna. Såna typer borde inte släppas in. Det andra problemet är att jag nu ser en klar tendens i att såna här auktioner i Göteborg är förödande för bilar. Vad är det för trams, är det Kjell Fohrman som sitter med nån liten voododocka av min bil som han stoppar nålar i? Hur som, gör nåt åt det, det blev dyra fiskar det här.
[/QUOTE]
Jag tänkte på dig - tänk så mycket pengar du sparade när andra bjöd över dig :d

Annons