Akvarieauktion 7/5 - Göteborgs Ciklidgrupp

#1 - 30 mars 2005 12:33
Nu är alla detaljer kring vår auktion äntligen klara.

Vår auktion Lördagen den 7/5 hålls denna gång på "Druidgården" på Gamla Björlandavägen 95 på Hisingen. I denna lokal kommer det även finnas plats för ett fikarum för de som inväntar sina auktionsobjekt eller bara vill tjöta med andra akvarister. Du kommer även kunna köpa lotter och vinna fina priser från våra sponsorer.

Det är lätt att ta sig dit både med bil, buss och vagn. För karta och mer info kring detta, besök vår sajt www.gcg.se och läs under "Auktioner" där du även kan läsa mer generell info om hur det går till.

Alla är välkomna och vi hoppas på en riktigt bra auktion. Det ger dig också chansen att bli av med en hel del prylar som finns liggandes och fiskar som du tänkt sälja.

Auktionen börjar 12:00. (Inlämning 10:30-11:30.)

Välkommen!
Göteborgs Ciklidgrupp

-----
PS: Notera även att Professor Sverre Sjölander kommer hålla föredrag för oss i samma lokal den 18/4. För en icke-medlem kostar detta endast 25kr. Mer detaljer kring det kommer senare.
#2 - 30 mars 2005 13:14
Det blir jätte kul med auktion igen!
#3 - 30 mars 2005 13:15
Hoppas många kommer!
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 30 mars 2005 13:58
Bra att det löste sig med lokalen - vi ses den 7/5:)
Självklart missar jag inte heller Sverre - karln är ju inte bara kunnig utan även väldigt underhållande
#5 - 30 mars 2005 19:11
Neh, denna lokalen skall nog fungera mycket bättre. Det är inte omöjligt vi kan ha den som lokal för alla möten framöver. Det är inget säkert ännu iofs.
#6 - 30 mars 2005 23:20
Vad kommer föredraget handla om?
#7 - 31 mars 2005 07:03
Kul att du frågar, för vi vet inte riktigt själva ännu ;-) Sverre skall tydligen kunna prata om lite vad som helst och göra det hur underhållande som helst. Vi återkommer med detaljer...
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 31 mars 2005 07:10
Sverre brukar ofta prata om beteende hos fiskar etc. - han är väl t.o.m. professor i ämnet om jag inte minns fel.
Han har ju också tämligen känd genom alla sina TV-framträdanden - ofta är det också han som översatt naturprogram i TV.
Den senaste tiden har han också varit på bild i skvallerpressen pga sin sambo som skrivit böckerna om Saltön.
#9 - 31 mars 2005 08:54
Hoho, där der man! Det var mer än vad jag visste! Det kommer bli en suverän ciklidkväll som vanligt hos GCG ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 1 april 2005 08:52
Tyvärr kan jag inte komma och lyssna på Sverre - måndan efter ciklidstämman är en himla dum kväll för mig:(
Jag stannar nämligen kvar däruppe i "norr" efter stämman eftersom jag skall plocka med mig Laif och Ad för ett besök hos "On the Rocks (dvs Back to Nature).
Visserligen kommer jag nog tillbaka hem sent på måndag eftermiddag men eftersom Laif och Ad bor hos mig (och åker hem tidigt tisdag) så ser det nog inte så bra ut om jag lämnar gästerna och åker på möte.
Antar också att Sverre pratar svenska och då har nog inte de bägge herrarna så stort utbyte av att jag plockar med dom till mötet:cool:

Så sorry - hade verkligen sett fram emot detta möte.
#11 - 1 april 2005 11:04
Det hade kanske ändå varit kul att få med dem, kanske kan de utväxla några vetenskapliga ord med varann ;)
#12 - 3 april 2005 19:36
Jag kan hinta om att jag hört rykten om lite fina saker som kommer ropas ut på vår auktion den 7/5. Bland annat lite exklusivare rovmalawi och ett bra gäng med svenskodlad diskus (minst 12 ungdjur + kanske lite större grejer.) Inte dåligt!

Det är inte omöjligt att vi framöver kommer publicera en lista på lite saker vi VET kommer att ropas ut.

Själv kommer jag nog lite malawiyngel och nån fet rot eller så ;)
#13 - 3 april 2005 20:07
hmmm får nog ta med alla sparpengarna
#14 - 4 april 2005 07:43
Jag har börjat spara förra månaden till denna auktionen. Det var ju så mycket fint förra gången som jag missa då plånboken var så tunn. *s*
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 4 april 2005 09:42
Själv kommer jag nog med en hel del "bråte" till auktionen eftersom jag har sagt upp min lokal och behöver städa ut på förrådet.
#16 - 4 april 2005 13:14
låter spännande. kanske skulle se till att sambon får monterat dragkrok på bilen till dess *s*
#17 - 5 april 2005 07:31
Jag ser fram emot auktionen. Det skulle vara roligt om fler än jag ville ta med sig lite "icke-ciklider" också, så att det blir en auktion för alla akvarister i Göteborgstrakten och inte bara för ciklidfolket!

Olle
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 5 april 2005 08:01
[QUOTE=Lars-Olof Arvids]Jag ser fram emot auktionen. Det skulle vara roligt om fler än jag ville ta med sig lite "icke-ciklider" också, så att det blir en auktion för alla akvarister i Göteborgstrakten och inte bara för ciklidfolket!

Olle[/QUOTE]
Nu senast var det väl rätt hyfsad bredd ändå även om cikliderna av ganska naturliga skäl dominerade.
Annars tycker jag väl att det viktigaste är att "utropen" sker någorlunda i grupper och inte huller om buller och att det hela anges i ungefärliga tider.
Detta för att man skall kunna gå och ta en fika när t.ex. malawicikliderna körs (om man nu inte är intresserad av dessa) eller när "sällskapsfisken" körs (om man nu inte är intresserad av detta).
Kanske har man ingen plats för mer fisk men är intresserad av akvarieprylar och då är det ju bra att veta när dessa utrop är osv.
#19 - 5 april 2005 11:11
Om de ropas ut i grupper eller inte vet vi inte ännu. Det finns två klara nackdelar med detta, nämligen att folk bara kommer en stund då deras grupp körs och går då hem efter det. Anledning två är att priserna förmodligen blir väldigt, väldigt låga om för mycket av samma sak ropas ut i följd. Tråkigt för köparen kan tyckas? Neh, inte riktigt för det kommer på sikt leda till att auktionerna blir sämre och sämre om allt säljs FÖR billigt då folk inte kommer vilja ställa upp med saker framöver. Billigt kommer det bli ändå, det garanterar vi!

En sak är dock klart, det kommer finnas en lista där utropsordningen står och vad som ropas ut, så en viss ordning kommer det blir.

Men som sagt, inget är beslutat ännu, bättre ordning kommer det bli iallafall!
Kjell Fohrman
Administrator
#20 - 5 april 2005 11:38
Håller inte alls med dig om nackdelarna med gruppvis utropning. Tvärtom med en lång och utdragen utropning med blandade utrop så missar man ofta det man vill ha eftersom man "somnar" mellan varven och många går också hem innan auktionen är slut.
Att priserna skulle bli lägre tror jag inte alls på.
#21 - 5 april 2005 13:26
Vi skall besluta detta inom kort. I vilket fall som helst kommer folk att få en lapp när de kommer där de ser utropsordningen, så om de vill ut och göra något annat en stund bör de kunna beräkna ungefär när de skall vara tillbax.

Själv tycker jag det skulle bli väldigt tråkigt om man ropade ut 50 växter på raken. Då kanske jag går hem ;)

Vi vill heller inte att folk skall komma förbi en halvtimma och sen gå, vilket de ju utan tvekan kommer bli om man kör gruppvis! Somna lär de inte heller göra... Du får ge lite logiska anledningar till att det är bättre så skall vi ta hänsyn till dem.
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 5 april 2005 13:31
Själv tycker jag det skulle bli väldigt tråkigt om man ropade ut 50 växter på raken. Då kanske jag går hem ;)

Då går man ut och tar en fikapaus, rökpaus eller bara går ut i och snackar lite med andra som inte är växtintresserade.
På så sätt så behöver man ju inte heller ta paus i utropandet eftersom inte någon är intresserad av samtliga avdelningar och då finns det ju tid över för fika.

Om det nu är någon/några som bara är intresserade av en avdelning och just den ropas ut på en halvtimme så lär inte den personen vara så glad över att sitta i 3-4 timmar bara för några få utrop.
Han/hon lär nog då inte ens komma till auktionen eller åtminstone inte dyka upp på nästa - sker utropen gruppvis så är han ju där i alla fall en timme fika/+ utrop.
#23 - 5 april 2005 13:35
Jo, men om jag nu hade varit växtakvarist hade jag ju stuckit efter växterna och missat alla lotterier och nybakade bullar efter det... ;)
#24 - 5 april 2005 13:45
[font=Comic Sans MS][color=red]Ett alternativ kanske kan vara att man kör en gruppindelning där det finns flera likadana grupper vid lite olika tider. [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Så att det t ex finns 3 st Malawi-grupper vid olika tidpunkter, då vill ju den Malawi-intresserade stanna kvar för att se alla 3 grupperna samt att det finns tid för fikapaus emellan.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]En liten mellanvariant kanske[/color][/font] :)
#25 - 5 april 2005 14:04
Jep, kanske blir något sådant. Vi får se. Vi vet mer den cirka 2-3 veckor innan auktionen.
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 5 april 2005 14:21
Säg att man lämnar in 5 saker på auktionen och är intresserad av att bjuda på 10 olika saker och det är 200 hundra utrop.
Om allt blandades huller om buller så skulle det innebära att man måste bevaka 15 olika utrop och i stort sett bli tvingad att sitta där och lyssna från starten till avslutningen i åtskilliga timmar eftersom man knappast skulle få tid att fika mellan två nummer.
Sen har du fortfarande inte motiverat varför priserna skulle bli lägre bara för att man kör utropen gruppvis - jag tror definitivt att det blir tvärtom.
#27 - 5 april 2005 15:37
det är väl så det brukar vara på auktioner? Man väntar en evighet på det man vill ha och sen är det nån tölp som vjuder över en? *s* Inne i druidgården slipper vi iaf frysa - till skillnad mot alla "bondauktioner" man genomlidit.
admin
Christian Alfredsson
#28 - 5 april 2005 17:49
Jag tycker det vore bra om man hade två utropare som tog varannat utrop. Det går då riktigt snabbt vilket är bra för fiskar som ska transportas en bit. Utropare får då också en chans att fundera på vad de säljer innan de ropar ut det och kan då tackla frågor bättre.
#29 - 6 april 2005 07:05
[QUOTE=Kjell Fohrman]man måste bevaka 15 olika utrop och i stort sett bli tvingad att sitta där och lyssna från starten till avslutningen i åtskilliga timmar eftersom man knappast skulle få tid att fika...[/QUOTE]

Du får det att låta som om auktionen är någonting tråkigt som man måste genomlida eller så går man bara dit för att göra ett fynd och sen drar. Meningen är väl att vi skall ha trevligt tillsammans i några timmar Kjell? Folk som dyker upp bara för att få köpt sin grej kanske inte är så kul att ha där ändå?!

Det är väl spännande att följa alla auktionsobjekt även om man inte skall köpa just de sakerna?

På Göteborgs auktionshallar ropar de ut huller om buller. De tar inte först bord, sen skålar sen tavlor etc. Varför skulle inte vi kunna göra som de gör?
#30 - 6 april 2005 07:09
Auktioner ska vara lite stökiga och oorganiserade vad gäller utropen. Tycker jag iaf. Då blir auktionen mer spännande om man inte vet exakt när det man ev. är intresserad av ropas ut. Bara man har full koll på vem som ropar in vad och för hur mycket så är jag nöjd.
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 6 april 2005 07:32
[QUOTE=Hasse H]Auktioner ska vara lite stökiga och oorganiserade vad gäller utropen. Tycker jag iaf. Då blir auktionen mer spännande om man inte vet exakt när det man ev. är intresserad av ropas ut. Bara man har full koll på vem som ropar in vad och för hur mycket så är jag nöjd.[/QUOTE]

Tror i och för sig också att det går att göra bättre fynd i en rörig auktion eftersom man missar mycket och många tröttnar. Många utrop har ju också gått otroligt billigt på GCG-auktionenerna tidigare - inte så kul för den som säljer - mer kul för köparen.
#32 - 6 april 2005 07:37
Det finns kanske olika sätt att se på en auktion för en säljare, antingen ett tillfälle att bli av med överskottsfisk, -prylar etc, eller ett tillfälle att tjäna en slant på detsamma. Beroende på detta så kanske man vill ha auktionen på det ena eller andra sättet. Svårt att göra alla nöjda m.a.o.
#33 - 6 april 2005 07:41
Ja, i föreningsverksamhet verkar aldrig alla blir nöjda ;)... I vilket fall som helst kommer det med största säkerhet bli en trevlig tillställning och vi hoppas på mycket intressanta utrop. Det verkar bli bättre än det varit förr med både diskus och en hel del lite udda rovmalawi utlovat. För de som inte vill att deras saker skall säljas FÖR billigt går det bra att sätta ett lite högre utropspris.

Själv ser jag det som ett sätt att rensa ut lite i lokalen...
Kjell Fohrman
Administrator
#34 - 6 april 2005 07:45
Blir det något "fast bord"
#35 - 6 april 2005 07:50
Jep, det kommer det också bli skulle jag tro.
#36 - 6 april 2005 08:08
[font=Comic Sans MS][color=red]Men Kjell, inte kan du väl tröttna, du har ju zoopetklubbvästgänget med dig och då blir det ju knappast tråkigt!?[/color][/font] ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#37 - 6 april 2005 08:14
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][font=Comic Sans MS][color=red]Men Kjell, inte kan du väl tröttna, du har ju zoopetklubbvästgänget med dig och då blir det ju knappast tråkigt!?[/color][/font] ;)[/QUOTE]
Jamen med er andra kan man ju inte snacka om man måste bevaka auktionen hela tiden:p
#38 - 16 april 2005 03:52
Bumpar lite...
, skulle gärna vilja skriva vad jag kommer ta med mig, men vill inte klassas som en sådan som skriver annonser i forumet, inge bra, skall väll iofs. snart ta tummen ur och gold-a mig, men ändå..

sålänge hänvisar jag till :

http://www.gcg.se/mercury/index.php?a=topic&t=19

skall nog skriva en lista däri....

//C
#39 - 23 april 2005 20:01
Nyheter om vår auktion:

Det kommer säkert att bli bortåt 180-200 utrop på vår auktion den 7/5 och nu har jag hört lite rykten om vad som kan komma att dyka upp. Det kommer finnas nått för alla smaker, men här är lite smakprov om vad jag hört:

Lite malawi:
Mylochromis melanonotus
Dimidochromis compressiceps
Protomelas taeniolatus "fire blue"
Protomelas taeniolatus "hinderi"
Mbunayngel
Ett par lethrinops

Diskus:
3 st Marlboro Red diskus ca 5-6 cm
3 st Blu Diamond¨ca 5-6 cm
6 st Cobolt ca 5-6 cm
1 Blue Diamond hona 15 cm
ev också några vuxna pidgeon

Foder etc:
Artemiaägg 450 gram
Malawifoder
5 kg djupfryst artemia
Fiskmat
TetraPhyll
Tetramin PRO
Minst en fet rot

Prylar:
Am-top innefilter oxå, får se hur det blir med dem....
2 st 54l akvarium med heltäckande ljusramper
HQ armatur+lampor, 4st (1st 125W dom andra 80W)

Mer fiskar:
2 st A. cacatuoides
otaliga guppys, gamla stammen (ej endlers, utan vildformen)
massor med "skäckiga" mollys(mest honor), yngel och fullvuxna

Lite växter kommer med:
Jättevallisneria
Vallisneria tiger
Vallisneria rak
Sagitaria SP.
cabomba
MASSOR med spikblad!
Hoya SP. (carnosa)

Som sagt, detta är bara lite smakprov och vi kan inte garantera att säljarna dyker upp med utlovade grejer heller. Ta hemskt gärna med egna grejer. Passa på att rensa ut lite!! Inlämning 10:30-11:30. Auktionen börjar 12:00.

För vägbeskrivning och mer info, besök www.gcg.se
#40 - 24 april 2005 05:22
Ska nog ta mej en tur dit den här gången, men mest för att kolla in vilka som döljer sig bakom alla datorer. Kunde ju va kul att se er live.
Men något fynd kommer jag nog att ta med mej hem. Jag brkar ryckas med på auktioner. Både på gott å ont
#41 - 24 april 2005 09:58
hjälp - min plånbok får ångest! Men det låter lovande det där...!
#42 - 27 april 2005 12:37
För dig som är sugen på frontosor kan det vara värt att besöka auktionen för det ryktas om att det kommer komma en del sånna. Nån mer som har nått att lägga till?
#43 - 2 maj 2005 08:08
Nu när auktionen börjar närma sig och när folk har lite bättre koll på vad de har i sina kar, hyllor och källarförråd vill vi gärna uppmana alla som kommer till auktionen att ta med fiskar eller andra akvarierelaterade prylar man vill bli av med. Det är absolut inget krav, men det är kul om man tittar genom hemma och försöker bidra med något så att det blir många olika typer av utrop. Det gör auktionen roligare.

Vad kan man då ta med?
Här finns inga restriktioner egentligen, bara det är akvarierelaterat. Exempel kan vara mbunayngel, diskus, guppy, SA, CA, akvarium och akvariepaket, ljusramper, rötter, sten, grus och luftpumpar. Eller varför inte ta med lite växter, artemiaägg, foder, algmagneter, mediciner eller vattentester. Vi auktionerar allt tänkbart!
#44 - 5 maj 2005 14:04
Tillägg till listan tidigare i denna tråd som jag vet dyker upp på auktionen. Fortfarande är allt bara smakprov och vi uppskattar alla ytterligare bidrag vi kan få!...

Minst 8st hyfsat stora rötter.
Ett gång luftpumpar
Minst 5 doppvärmare
Böcker
2 par vuxna ancistrus

MALAWI/TANGANYIKA
5+10 Copadichromis borleyi, Kadango
9st Dimidiochromis compressiceps
9st Sciaenochromis fryeri (ahli)
10st Pseudotropheus demasoni
1st Neolamprologus tretocephalus
Ett gäng Otopharynx lithobates, Zimbawe Rock
8st Julidochromis marlieri
8st Julidochromis regani, Kipili
10st T. duboisi, Mazwa (Alfredssons)
#45 - 5 maj 2005 16:00
10 St Guldansistrus kommer också från Odis odling. Tyvärr kan inte han själv komma, men jag tar med dem. De är ca 5 cm o jag packar dem två o två.
Det ser ut att bli en kul tillställning.:) Är det detta som är Göteborgskalaset?:D :D

PS Skall sedan rota vidare i lådorna imorgon.
#46 - 5 maj 2005 16:58
Undrar en sak.. kommer man kunna sätta ett lägsta pris på grejjerna man lämnar in eller börjar alla utrop på 20:-? vill ju inte bli av med det för billigt!
#47 - 5 maj 2005 17:33
Lägstapris skall gå aldeles utmärkt att sätta (läs på www.gcg.se hemsida)
förutsätter jag då jag inte vill skicka iväg saker med jätteförlust....

tillägg från mig:
4 små mopanirötter
ett trasigt akvarium med ljusramp(trasigt bottenglas som ja tagit bort 60l*30b*40h)
några luftfilter från mig med.
tar nog med mig ett gammalt eheim ytterfilter. 6.2l/min (komplett med material) men kommer ha ett lägstapris på den trots ålder....
får se vad mer jag hittar i garderoben.
#48 - 5 maj 2005 17:41
damn, udrar om jag ska orka sortera allt gammalt skit!, blir till att fylla upp smarten till max då =)
#49 - 5 maj 2005 19:56
Mer kul som kommer:

3 vuxna Geophagus Altifrons "Rio Aripuana" VF
3-4 Julidochromis Transcriptus Gombi
2 Neolamprologus Helianthus F1
ett hyfsat gäng Endlers guppy
ca 25 kg fint vitt ciklidgrus
ganska många kg Ölandssten
#50 - 5 maj 2005 20:03
Angående utropspris:
Det är klart att man kan sätta ett utropspris. Risken är ju dock att man inte får några bud alls och får ta med grejerna hem igen. Får man ett bud på en pryl med fast utropspris händer det ofta att det inte går högre än så. Börjar man utan utropspris brukar dock priset trissas upp ännu högre för då vet inte budgivarna vad de "bör" betala för varan.

Självklart kan tyckas, men ändå värt att nämna.
#51 - 5 maj 2005 20:41
hitta lite gammalt som jag gott kan klara mig utan...

bla.
rötter, foderapparater, ett co2 set, en "lifebox", lite pumphuven, en slangvärmare, granulatfoder, ett tjugotal nya lysrör (mest aquastar och grolux) mm ser nog till att rensa ur lite växter okk, även min Qeen Arabesque får nog flytta...
får se mer vad jag hittar. Tänk va kul att man kan bli av med lite gammalt trist och komma hem med en massa nytt kul!
#52 - 5 maj 2005 22:15
Jag kommer ta med mig en del också. Lite tillbehör jag inte behöver och så behöver jag göra en utgallring i mitt stora kar så det blir nog några SA-ciklider också. Har inte bestämt ännu vilka som ska få flytta.
#53 - 6 maj 2005 10:06
OBS: VIKTIG INFORMATION ANG. INLÄMNING TILL AUKTIONEN

Vi vill uppmana alla som skall lämna in saker till auktionen att komma i tid! Detta är mycket viktigt! Inlämningstiden startar nu 30 minuter tidigare och är nu då 10:00-11:30.

OBS! Vi kan inte garantera att vi kan ta emot saker som kommer efter denna tidsperiod!

Utropen börjar 12:00!
#54 - 7 maj 2005 19:49
Vi får tacka alla deltagare som kom till vår auktion! Själv tyckte jag det blev riktigt lyckat, även om jag måste erkänna att jag blev lite trött på de sista 100 utropen eller så, men rösten klarade sig helt ok! Kul var det iallafall!

Förhoppningsvis blir det en auktion till hösten!

Måndagen den 16/7 blir det föredrag i samma lokal om en resa till Tanganyikasjön.
Kjell Fohrman
Administrator
#55 - 7 maj 2005 20:25
Tack för ett trevligt arrangemang Zaphi och alla ni andra - det finns en del kommentarer om träffen i ZoopetklubbVäst-tråden
#56 - 7 maj 2005 21:03
Första auktionen för mig! Gick det för att mest se var det var som auktionerades ut och hur det hela egentligen gick till. Det hela slutade med att jag gick förlorades ur sista utropet. Fan, jag skulle lagt lite till, men min kombatant hävdade att han hade lagt mången pengar till för de där stackars underbart vackra guldancistrusarna.

Fick i alla fall ett knippe vallisneria och lite Echinodorus Sp. och auktionens snyggaste och minsta rot.
Framförallt vallisnerian passade perfekt i akvariet.

I fiskväg så blev det Endlers guppy som min sambo tjötat om länge. Men ack så små de är... Blir nog fiskmat (hehe)!

På återseende i höst och då med större plånbok! Enda nackdelen är att vi inte har ett ciklidakvarium och dessutom ingen mer plats i vår lilla lägenhet. Men det blir snart en villa och då j-vlar!
#57 - 8 maj 2005 09:07
Damn, jag visste inte att det skulle bli sån rullians, till nästa auktion ska jag rensa ut rejält! har så mycket prylar som bara ligger å skräpar... kul att det finns nån som har användning av det! Å det bästa är att jag har råd å beställa en PH controller nu =)
#58 - 8 maj 2005 09:42
Min första auktion också. Åkte dit för att titta mest men kom hem med en guldancistrus (monster i förhållande till vår andra), 2 st siamesiska algätare, javamossa och en rot. Det var kul och hoppas att det blir en auktion till i höst, och att man har mer pengar.
#59 - 8 maj 2005 10:17
Kan bara sucka.
#60 - 8 maj 2005 10:35
Tjip på er Alla

Jaha då har man Avverkat en gör kul auktion fick med mig en MASSA Malawi!!
Av olicka sort ;) Men Tyvärr Dog en under transport till Thn :( det var en jättefin Protomelamas taeniolatus "Fire blue" En stor å fin hane.

Man Får Tacka Gcg för en kul å underhålande Aktion.
Å så fick jag se Kjell livs levande det var å kul hoppas man
kan vara med på mera auktioner i och runt Göteborg!!

Ha det så gött nu alla Akvarievänner :)

Mvh Roger
Kjell Fohrman
Administrator
#61 - 8 maj 2005 10:45
Å så fick jag se Kjell livs levande

Jodå man kan få mardrömmar av mindre:eek:
#62 - 8 maj 2005 13:47
En Akvarielegend !!

Kan man få mardrömar av att se en Akvarielegend tro inte det va !!!;)

Mvh Roger i Thn :)

Annons