[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Usch, nu har jag känt av den [COLOR=darkorange][COLOR=darkgreen]STORA AKVARIEÅNGESTEN[/COLOR] [/COLOR]ett tag. Idag måste jag börja grejja.. *SUCK*[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Jag har ett par olika alternativ på hur jag ska gå till väga:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]* Jag ska slå ihop två 112 liters och flytta in ett i sovrummet( inte populärt här hemma kan jag lova)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]* Eller så omplacerar jag samtliga levande invånare, helst hos en fdervärd som kan ta hand om dom i ca 3 månader eller så.. Det handlar om ca 8 kubotaier, 11 galaxer, 11 dvärgkardinaler och ett x antal körbär och tigerräkor. Plus 2 ancistrus, en brun hane och en gul hona.( lekpar om man så vill, dom har lekt)+ ett yngel från deras lek[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Utav dom ovanstående vill jag bara ha tillbaks några tigerrökor, några körsbär ev+ småfiskarna, inte ancistrusarna alls. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Men hur hittar man en pålitlig fodervärd som är villig att ta hand om allt det där??!! :confused:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]då ingår dessutom att jag får starta upp ett kar hos mina föräldrar där jag kan härbärgera mina växter som jag absolut inte vill bli av med. Dom ska jag ha i ett 720 liters sen när jag har flyttat. :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Men nu brinner det i knutarna, vi ska eventuellt få vardagsrummets parkett slipad här i veckan och då måste karen vara borta.. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Plus då de två karen med invånare av blandad skal-ighet som Mumin och Mamma Mia ska ta hand om.. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Dålig planering??!!:confused:[:o] Mja, snarare ångest på hög nivå, annars så hade jag börjat för länge sen.. Jag har helt enkelt beslutsångest gällande hur jag ska göra.. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Jag får nog börja med att tömma ett kar i ett annat och flytta sagda kar in i sovrummet så får jag ta det från där sen.. Om jag hittar lämplig fodervärd dvs..*phu*... [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Annars så trampar dagarna på och vi packar och packar.. Nu har vi nästan slut på kartnger och måste börja flytta ut möbler.. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Möber och akvarieröjjning på schemat idag alltså. GUUUD VAA ROOOLIGT!!![B)]:p[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Vi hade födelsedagskalas för Julie hos mina föräldrar igår för Julie fyller 3 år på måndag, imorgon!! Hon fick en del fina kläder att ha i sommar, 2 bollar till hennes stora förtjusning, en liten balett docka av okänd sort(inte insatt i dom olika sorterna som finns), en fin gul pläd till hennes blivande rum, 3 pussel och en skrinda som hon vägrar åka i.. :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]På det hela taget ett bra kalas med ett gäng nöjda familjemedlemmar som smaskade tårta och småkakor och insöp kaffe med lite sump i gjort i en presso-maskin. Ni vet en sån som man pressar ner kaffeulvret genom kokhett vatten. I glas.. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]I alla fall så blev det övertryck i den och sumpen slet sig delvis och ville inte stanna kvar på botten.. Men det var väldigt gott kaffe ändå.. :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Jag ska mickla in en bild på tårtan när jag hittar kameran senare.. Det var en midsommartårta från senaste ICA Buffé. Den med seg browniebotten med krossad daim i och jordgubbsmousse i ett tjckt lager ovanpå och toppad med färska jordgubbar. Lyxig och god och dessutom skapligt lätt att göra!! :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]// Miiaoo med akvarieångest och en pusslande dotter och hungriga hundar[/COLOR][/FONT]