Akvarieaffär i Linköping?

#1 - 17 oktober 2007 15:43
Tänkte jag skulle åka till Linköping och kolla i lite akvarieaffärer i morgon. Någon som har tipps på någon bra affär med bra kvalitet på fiskarna..??

M.v.h. Jerker
#2 - 17 oktober 2007 16:39
Fyra tassar brukar vara bra...
På Tornby finns också Djurmagazinet och en zooaffär inne i Ikanohuset.
#3 - 17 oktober 2007 19:08
Tack!
FredrikW
#4 - 17 oktober 2007 20:48
Djurmagazinet har slagit ihop med fyra tassar. Det Birgitta menar är nog Djurkompaniet. Och så finns det en i ikanohuset. Men rekommenderar Fyra tassar
#5 - 20 oktober 2007 15:50
Det blev ingen resa i Torsdags utan åkte idag istället.. Jag var in på Arken i Ikanohuset, Djurkompaniet och på fyra tassar.. Måste bara säga att jag inte tyckte det var någon vidare kvalitet på fiskar och kar i någon av affärerna.. På fyra tassar bla där jag blivit lovad att de hade L204 hade tagit slut och då ringde jag igår och kollade... Massor med sjuka och döda fiskar i karen, den affär som det såg bäst ut var nog på Arken.. Men det kan ju också vara en tillfällighet att det såg lite skabbigt ut..

Tack för era tips iaf. M.v.h. Jerker
#6 - 20 oktober 2007 16:27
Fyra tassar har inte riktigt varit sig likt sen de expanderade (och blev Djurmagasinet), jag hoppas verkligen de hittar tillbaka till sin forna kvalité...
#7 - 20 oktober 2007 21:12
De har iallafall et hyffsat utbud av ciklider på fyra tassar:D;)
#8 - 8 november 2007 22:21
petnym skrev:
Fyra tassar har inte riktigt varit sig likt sen de expanderade (och blev Djurmagasinet), jag hoppas verkligen de hittar tillbaka till sin forna kvalité...

[COLOR=black]Dom har för dåligt med karantän kar. Vi får med andra ord se det som brukar finnas bakom kulisserna i affären. Jag har köpt i stor sett alla mina fiskar från dom och inte haft några problem. Okey några Apistogramma honor har jag förlorat, men det är ju inte ovanligt. Däremot får man hänga på "låset" när de får hem fisk. Det är ganska stor omsättning. Brukar titta in en gång i veckan, vissa gånger är det nitlott, andra gånger hittar man guldkorn.[/COLOR]
#9 - 9 november 2007 12:19
Kan bara hålla med Petnym, det har blivit kaos sen det blev djurmagasinet och mycket tråkigare utbud.. förr åkte man in och kollade lite men det blir inte så ofta nu längre.

Annons