Akvarieaffär i Eskilstuna?

#1 - 8 januari 2007 15:52
Jag skall tillbringa några fredagar i på Kunskapscompaniet i Eskilstuna.
Tänkte kolla med er om det finns några intressanta Akvarieaffärer eller djuraffärer som har fiskar o tillbehör.
#2 - 8 januari 2007 18:41
Tyvärr finns bara en bra...och den är bara öppen på torsdagar från 18:00,
nämligen Lustgårdens zoo vid rothoffsparken. Den bästa i sörmland på fisk!
Annars finns det en i city vid kungsplan och en annan i tunapark...
Men jag vill då inte kalla dom bra.
#3 - 8 januari 2007 21:05
Håller helt klart med diväteoxid!
Rekomenderar Lustgården stark inom fisk här i stan iallafall , dom andra har inte mycket att hänga i granen !
#4 - 9 januari 2007 01:17
Den har jag aldrig hört talas om då måste jag gå dit och kolla någongång om jag hittar den:)

jag vet ju inte hur bra lustgården är på fisk så jag kan ju inte säga att någon är bättre eller så men jag måste säga att Arken på tuna park är jädrans bra på kunskap iaf så dom skulle jag hänga i granen när det gäller kunskap:p
#5 - 9 januari 2007 10:00
Liinda skrev:
Den har jag aldrig hört talas om då måste jag gå dit och kolla någongång om jag hittar den:)

jag vet ju inte hur bra lustgården är på fisk så jag kan ju inte säga att någon är bättre eller så men jag måste säga att Arken på tuna park är jädrans bra på kunskap iaf så dom skulle jag hänga i granen när det gäller kunskap:p

Det kan jag inte hålla med om...arken är en typisk zoo-affär...dom vet grundsakerna, inte mycket mer. Var där en gång och frågade om vilka växter dom hade...ingen av personalen visste namnet på sina växter...
#6 - 9 januari 2007 21:29
Det kan jag inte hålla med om...arken är en typisk zoo-affär...dom vet grundsakerna, inte mycket mer. Var där en gång och frågade om vilka växter dom hade...ingen av personalen visste namnet på sina växter...

Hm okej när jag var där och köpte växter kunde dom namnen på sina växter.
Dom har hjälpt mig med alla mina djur , tex så hade min ena katt svårt att äta hon reagera på nästan allt. Då hjälpte dom oss och hon fick ett foder som har fungerat hur bra som helst. Dom har hjälpt mig med otroligt mycket faktiskt. Alla skapar sin egen uppfattning och enligt mig så är det faktiskt den bästa djuraffär jag varit på. Du kanske har haft otur och varit där när den som kunde med fiskarna inte varit där eller nåt. Men alla har sin egen uppfattning:)
#7 - 10 januari 2007 12:45
Instämmer om Lustgården. Ska man ha tillbehör så blir det Tropikhuset/Djurmagazinet.
Arken har inte tillfört något allas innom akvariehobbyn i E-tuna, inte för mig iaf. Knappast så att dom konkurrerar med någon annan. Att dom har kunder beror på att dom ligger vid Tuna Park, inget annat.
#8 - 10 januari 2007 15:26
Liinda skrev:

Hänger inte ut nån affär men du har ju troligtvis sett deras utbud på fisk, med andra ord, inte mycket att hänga i granen:)
#9 - 10 januari 2007 17:14
mange016 skrev:
Hänger inte ut nån affär men du har ju troligtvis sett deras utbud på fisk, med andra ord, inte mycket att hänga i granen:)

Ja att dom inte har spec mycket fiskar eller tillbehör vet jag om, men det var kunskap jag sa att dom hade. Jag har nog faktiskt totalt grillat dom med frågor om allt möjligt och dom sköter sig suveränt enligt mig:)
#10 - 10 januari 2007 17:46
Hursomhelst...Liinda, du måste besöka grabbarna på lustgården nån torsdag.
Jag känner dom sen långt tillbaka (innan lustgården)...och jag vet att deras kunskapsnivå är hög.
#11 - 10 januari 2007 18:11
Jo jag tänkte faktiskt åka dit redan imorn och ta en titt om jag hittar dit vill säga men det ska väl inte vara så svårt:) Att dom är duktiga tvivlar jag inte på spec inte när jag ser att det är några som rekomenderar dom.:)
En fråga bara har dom bara fiskar eller finns det tillbehör och växter och sådant också?
#12 - 10 januari 2007 18:21
Liinda: Ja, dom har växter och tillbehör...dom tillverkar fiskmat själva också.
Att rekommendera!
#13 - 10 januari 2007 18:23
Röda trämagasinen bakom vägverket är det förövrigt om man vill hitta dit på torsdagkvällarna.
Tillbehör och växter är det väl inga mängder av (länge sedan jag var där iofs) men det finns.
#14 - 11 januari 2007 18:10
Ok, tack era svar. Synd att Lustgården inte öppet några andra dagar. Jag får väl kika in på Tropikhuset/Djurmagasinet när jag har lite tid över.
#15 - 11 januari 2007 23:53
Jag var på lustgården och tittade idag och jag måste faktiskt erkänna att jag är väldigt imponerad, så otroligt mycket fiskar fanns det! Mycket stenar och inredningssaker fanns det också. Vi köpte tillomed 2 fiskar också:p

Dom hade ju riktigt stoora fiskar också[:O] Blev helt förtjusd i en stor mal som var säkert en 30-35 cm lång. Min mamma däremot tyckte inte den var lika fin som jag tyckte:p
#16 - 12 januari 2007 15:49
Liinda skrev:
Jag var på lustgården och tittade idag och jag måste faktiskt erkänna att jag är väldigt imponerad, så otroligt mycket fiskar fanns det! Mycket stenar och inredningssaker fanns det också. Vi köpte tillomed 2 fiskar också:p

Dom hade ju riktigt stoora fiskar också[:O] Blev helt förtjusd i en stor mal som var säkert en 30-35 cm lång. Min mamma däremot tyckte inte den var lika fin som jag tyckte:p

Va med nere igår och handlade lite räkmix, dom börjar ju få lite stil på stället nu när dom håller på o bygger om !! Blev du inte imponerad av Jürgen då, fy fan va stor han är :p
#17 - 12 januari 2007 16:15
Gissar på att Jürgen är en viss ormhuvudsfisk. Man vill inte vara räka när det är matdags ;)
#18 - 12 januari 2007 20:38
Hehe...jag var med när Jurgen flyttade från nyfors dit...vi lindade han i ett stort lakan och stoppade hela paketet i en slaktback med lite vatten...han fräste som en ilsken katt hela vägen i bilen. Det var min kusins fisk från början, han är ca 15 år gammal den gammelgäddan...minns att han var 15cm när kusin köpte han och hans "kompisar"...som han en efter en dräpte.
#19 - 12 januari 2007 22:22
Om jag inte är fel informerad så har dom blivit erbjudana en inte så ringa summa, från Skanskenakvariet eller något liknade ställe, för honnom.
#20 - 12 januari 2007 22:52
Hehe...jag var med när Jurgen flyttade från nyfors dit...vi lindade han i ett stort lakan och stoppade hela paketet i en slaktback med lite vatten...han fräste som en ilsken katt hela vägen i bilen. Det var min kusins fisk från början, han är ca 15 år gammal den gammelgäddan...minns att han var 15cm när kusin köpte han och hans "kompisar"...som han en efter en dräpte.

Jo jag har hört att dom var typ 7 st eller nått från början, men Jürgen blev väl kung som överlevde, eller har jag fel ?!
#21 - 13 januari 2007 00:33
Jo jag såg Jurgen och om ni skulle sett min reaktion när jag såg honom skulle ni säkert skratta också. Jag gick förbi och titta till åt hans håll och jag gjorde nog ett litet skutt där haha jag vart nog lite rädd för han var ju jättestor:p .
Jag tyckte att dom hade väldigt mycket stora fiskar och även fiskar som inte är så stora i djuraffärerna hade dom och som var dubbelt så stora. Så nu vet jag vart jag ska köpa mina ciklider i framtiden:D
#22 - 16 januari 2007 09:18
Hittade denna tråden när jag letade efter just Lustgårdens Zoo :)
Skulle vilja veta om det är någon som har info om hur man kan nå någon av dom som driver detta ställe? (tel.nr. eller mailadress)
#23 - 16 januari 2007 17:09
Jag visste inte att det var så många eskilstunare här ;) Hoppas ni känner igen storstan Mellösa då eller iallafall Flen :D.. jag sökte på eniro ocj hittade det här http://gulasidorna.eniro.se/query?what=yp&search_word=Lustg%E5rden&district_code=576&district_name=Eskilstuna&filter=&match_comp=&match_street=&zipcode=&area=&phone_number=&advanced=&hpp=&ax= Ska in och kolla i afffären :)
#24 - 16 januari 2007 17:19
RobinJ: Det är inte lustgårdens zoo som du hittat telefonnummer till...

Mustang: Jag återkommer med nummer dit...måste bara kolla lite...värför ska du kontakta dom...om man får fråga. Dom hara bara öppet tordagar 18:00 till typ 02:00...
#25 - 16 januari 2007 17:19
RobinJ skrev:
Jag visste inte att det var så många eskilstunare här ;) Hoppas ni känner igen storstan Mellösa då eller iallafall Flen :D.. jag sökte på eniro ocj hittade det här http://gulasidorna.eniro.se/query?what=yp&search_word=Lustg%E5rden&district_code=576&district_name=Eskilstuna&filter=&match_comp=&match_street=&zipcode=&area=&phone_number=&advanced=&hpp=&ax= Ska in och kolla i afffären :)

Det där är fel, dom ligger inte vid tunapark , dom har ju lokalen bakom vägvärket i ett rött trämagasin eller vad man ska säga och som tidigare har skrivits i tråden!
#26 - 16 januari 2007 17:50
Jag och kompisen träffade en av dom som har butiken (tror det var så iaf.) på GOC:s möte i Örebro och pratade lite malar.
Skulle höra av oss och höra vad dom har hemma men vi har tappat bort nummret... :(
#27 - 16 januari 2007 18:19
sorry :( sökte bara.. Men har dom nån hemsida lr nåt? har letat men hittar inget..
#28 - 16 januari 2007 20:04
RobinJ skrev:
sorry :( sökte bara.. Men har dom nån hemsida lr nåt? har letat men hittar inget..

Nej det har dom inte , är mera som en hobbyverksamhet för dom men det ska väl bli "företag" så småning om kanske !
#29 - 17 januari 2007 09:25
Det är ett handelsbolag redan.
#30 - 1 mars 2007 13:16
070-5176688 är nr enligt simonstorp.
Men kollar man eniro så stämmer inte numret.

Annons