Jag skall tillbringa några fredagar i på Kunskapscompaniet i Eskilstuna.
Tänkte kolla med er om det finns några intressanta Akvarieaffärer eller djuraffärer som har fiskar o tillbehör.
Liinda skrev:Den har jag aldrig hört talas om då måste jag gå dit och kolla någongång om jag hittar den:)
jag vet ju inte hur bra lustgården är på fisk så jag kan ju inte säga att någon är bättre eller så men jag måste säga att Arken på tuna park är jädrans bra på kunskap iaf så dom skulle jag hänga i granen när det gäller kunskap:p
diväteoxid skrev:Det kan jag inte hålla med om...arken är en typisk zoo-affär...dom vet grundsakerna, inte mycket mer. Var där en gång och frågade om vilka växter dom hade...ingen av personalen visste namnet på sina växter...
Liinda skrev:Den har jag aldrig hört talas om då måste jag gå dit och kolla någongång om jag hittar den:)
jag vet ju inte hur bra lustgården är på fisk så jag kan ju inte säga att någon är bättre eller så men jag måste säga att Arken på tuna park är jädrans bra på kunskap iaf så dom skulle jag hänga i granen när det gäller kunskap:p
mange016 skrev:Hänger inte ut nån affär men du har ju troligtvis sett deras utbud på fisk, med andra ord, inte mycket att hänga i granen:)
Liinda skrev:Jag var på lustgården och tittade idag och jag måste faktiskt erkänna att jag är väldigt imponerad, så otroligt mycket fiskar fanns det! Mycket stenar och inredningssaker fanns det också. Vi köpte tillomed 2 fiskar också:p
Dom hade ju riktigt stoora fiskar också[:O] Blev helt förtjusd i en stor mal som var säkert en 30-35 cm lång. Min mamma däremot tyckte inte den var lika fin som jag tyckte:p
diväteoxid skrev:Hehe...jag var med när Jurgen flyttade från nyfors dit...vi lindade han i ett stort lakan och stoppade hela paketet i en slaktback med lite vatten...han fräste som en ilsken katt hela vägen i bilen. Det var min kusins fisk från början, han är ca 15 år gammal den gammelgäddan...minns att han var 15cm när kusin köpte han och hans "kompisar"...som han en efter en dräpte.
RobinJ skrev:Jag visste inte att det var så många eskilstunare här ;) Hoppas ni känner igen storstan Mellösa då eller iallafall Flen :D.. jag sökte på eniro ocj hittade det här http://gulasidorna.eniro.se/query?what=yp&search_word=Lustg%E5rden&district_code=576&district_name=Eskilstuna&filter=&match_comp=&match_street=&zipcode=&area=&phone_number=&advanced=&hpp=&ax= Ska in och kolla i afffären :)