Akvarie vatten?

#1 - 28 januari 2010 10:45
Hejsan!

Det är så med mitt akvariet att fiskarna är verkligen rädda nästan in till skrämda var gång man går förbi akvariet eller bara närmars sig
Jag har bytt vatten lite mer en 1/3 samt bytt filter i pumparna för några dagar sen

Det blev lite bättre igår men idag så är dom verkligen rädda

kan det vara nått i akvarievatten som fiskarna blir så rädda?
#2 - 28 januari 2010 11:57
ne det tror jag inte. när skaffade du dom? mina multispinosa fick panik så fort jag gick in i rummet i en vecka men nu är det inte så farligt längre..snart lär fiskarna sig att det är du som har maten o då blir du rätt poppis :D
#3 - 28 januari 2010 12:00
Jag har haft fiskarna ett bra tag :) dom var rädda förut med innan vatten bytte :S
#4 - 28 januari 2010 12:04
äh de lär sig.. vad är det för fiskar btw?
#5 - 28 januari 2010 13:15
Har Malawi blackmolly svärdbärare pratkbotia o några tills som jag kan inte namnet på
#6 - 28 januari 2010 13:29
malawi och blackmolly o svärdbärare o praktbotior??? ihop??? vilken fisksoppa....
#7 - 28 januari 2010 18:24
Det funkar fint för mig

varför skulle det vara en fisk soppa?
#8 - 28 januari 2010 18:28
ne fiskar från alla världsdelar typ .haha
trodee inte molly o malawi skulle gå ihop då de bruakr vara rätt aggro. men fine om det funkar.
ballt.
Bilagor:
#9 - 28 januari 2010 18:43
Byta filter låter inte som någon höjdare.. lust att utveckla?
#10 - 29 januari 2010 09:21
Ska man inte byta filter när det blir skitig med tiden? för när jag bytte filter på mina vatten pumpar så var dom riktigt skitigt så det var dålig genomströming på munstycket
#11 - 29 januari 2010 09:29
Du kan tvätta av skiten på filtret med lite vatten runt 25 grader när du känner att cirkulation har minskat avsevärt. Dock skall du inte byta filtrena för de flesta bakterier som bryter ner bland annat nitrit(fiskskit) sitter i filtret.
#12 - 29 januari 2010 10:05
GustavE skrev:
Du kan tvätta av skiten på filtret med lite vatten runt 25 grader när du känner att cirkulation har minskat avsevärt. Dock skall du inte byta filtrena för de flesta bakterier som bryter ner bland annat nitrit(fiskskit) sitter i filtret.

Ville bara påpeka att det bästa sättet att tvätta av filtret är i en span med vattnet från själva avkariet;)
#13 - 29 januari 2010 10:16
Saruman skrev:
Det funkar fint för mig

varför skulle det vara en fisk soppa?

Du har inte funderat lite mer på att det kanske inte funkar så bra med tanke på att fiskarna är livrädda när du kommer in i rummet ??

Praktbotior är ofta jäkligt skygga och dom i sin tur kan skrämma upp resterande fiskar rätt bra när dom får panik.
#14 - 29 januari 2010 10:24
Tack för tipset :) ska göra det att tvätta filtret i akvarie vatten som så klart i en hink ;)

praktbotierna har inte varit rädda förr när man kom till akvariet utan som simmade som vanligt

funderar bara kan det vara flingfodret som man ger kan påverka vattnet på nått sätt? jag ger så fiskarna äter upp

För jag hörde att vissa märken ger mer som ex protein i vattnet än andra
det är bara en teroi tanke bara:)
#15 - 29 januari 2010 12:43
Jag tror att drd slog huvudet på spiken. Även om du tycker att dina fiskar funkar bra ihop så är det inte säkert att fiskarna håller med dig.

//Roger

Annons