Akvarie-Tipp

#1 - 26 mars 2010 16:25
Finns det någon som vet var man kan göra av med akvarier som man inte vill ha längre?:confused:
#2 - 26 mars 2010 16:35
på blockets annonser-säljes eller skänkes. Eller skänk till Röda Korset så de kan sälja å få in pengar till behövande, Eller är det helt kass menar du? eftersom du undrar om tipp?:)
Välkommen till zoopet, har du nytt akvarium då?
#3 - 26 mars 2010 17:56
Är det helt trasigt? annars så tar säkert återvinningen hand om det.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 26 mars 2010 18:00
Det finns containers för glas på återvinningsstationen i kommunen.
Där har jag slängt några gamla repiga akvarier.
#5 - 26 mars 2010 22:39
Gäller inte glasåtervinningen som är på sopstationerna emballageglas?
Vad jag hört räknas gamla akvarier som "obrännbart" hur konstigt det än kan låta.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 26 mars 2010 22:44
Karon skrev:

Vad jag hört räknas gamla akvarier som "obrännbart" hur konstigt det än kan låta.

Det står angivet glas på en av containrarna - jag frågade också om det var OK, vilket det var.
#7 - 26 mars 2010 22:49
Karon skrev:

Var ok även för mig att kasta. Dock var jag tvungen att peta bort aluramen som satt. :)
#8 - 27 mars 2010 07:08
Glas ska kastas i "deponi" (om det finns en sådan). om det är aluram så kastas den i metall. (har jobbat på soptippen)
#9 - 27 mars 2010 09:52
Beror på vad ni menar med sopstation. På alla de sopstationer som finns utplacerade i alla kommuner så får endast emballage och förpackningar slängas, dvs förpackningsåtervinning. Därmed endast emallageglas.

På återvinningscentraler med stora containrar får allt slängas enligt beskrivningar på varje container, tveksam så fråga personal.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 27 mars 2010 11:39
Dre skrev:
Beror på vad ni menar med sopstation. På alla de sopstationer som finns utplacerade i alla kommuner så får endast emballage och förpackningar slängas, dvs förpackningsåtervinning. Därmed endast emallageglas.

På återvinningscentraler med stora containrar får allt slängas enligt beskrivningar på varje container, tveksam så fråga personal.

Jag menade självklart det som då uppebarligen kallas för återvinningscentraler och inte de små plastbehållare för förpackningar som finns lite överallt i kommunerna. Skulle nog vara svårt att få in ett akvarium genom de öppningar som där finns för emballagen
#11 - 27 mars 2010 13:08
Jag tänkte mer på Karons svar...

Annons