Akvarie med stenröse!

#1 - 3 december 2005 14:00
Hittade en sida med bilder på ett akvarie med ett stenröse. Det hela ser snyggt ut men väldigt farligt om det rasar. Men det kanske inte är riktiga stenar.

http://aquahoito.info/sverige/datstyrt.php
#2 - 3 december 2005 14:29
Snygg sida, de kanske har silikonat stenarna. Annars går det att stappla upp stenar rätt säkert.
#3 - 3 december 2005 14:46
Vem bryr sig om stenröset, intressant artikel om hur man byggern en paralellports styrning för att kontrollera lampor. Iofs bara 9'o men det får väll duga.

B!
#4 - 3 december 2005 15:01
Jag har själva byggt upp ett stort stenröse längst hela bakgrunden i mitt 200 liters kar. Har byggt upp med lavasten och har inte alls haft ngt problem med ras eller liknande, det trotta att malawicikliderna gräver en hel del under dem. Det kan dock bero på att lavastenar "låser" ganska bra i varandra.
#5 - 3 december 2005 15:42
Hej! har du någon bild på ditt stenrös, skulle va kul att se kanske man fär lite nya ideer.
#6 - 3 december 2005 16:41
[QUOTE=rent vatten]Hej! har du någon bild på ditt stenrös, skulle va kul att se kanske man fär lite nya ideer.[/QUOTE]

Har laggt ut lite bilder nu på en provisorisk sida. Blev inte så jättebra bilder, suddiga etc. men men hoppas du får en liten hint om hur det ser ut.

akvariebilder.100p.se
#7 - 3 december 2005 16:46
Mina lavastenar har aldrig ramlat......än;)
#8 - 3 december 2005 16:52
[QUOTE=Eken][QUOTE=rent vatten]Hej! har du någon bild på ditt stenrös, skulle va kul att se kanske man får lite nya idéer.[/QUOTE]

Har laggt ut lite bilder nu på en provisorisk sida. Blev inte så jättebra bilder, suddiga etc. men men hoppas du får en liten hint om hur det ser ut.

akvariebilder.100p.se[/QUOTE]Dåliga kan jag inte hålla med om. Visst fiskarna är lite suddiga men stenarna är ju klara och det var ju huvudsaken just nu.
#9 - 3 december 2005 18:17
Jag har torvblock....

i mitt terrarie! :p.
förstår inte varför det inte skulle funka i akvarier, sen sätter man fast växter i torven.

min vitmossa räckte bara till en fjärdedel av terrariet :(
#10 - 3 december 2005 19:04
bara stapla på men var noga så att du inte får det ostabilt, ha god tid och bra tålamod jag har staplat rös med både "gråsten" och "gatusten" och detta blir både vackert och är kul att göra.

Annons