Koppla el när man är stressad och ligger inklämmd under akvariebänken, någonstans mellan sumpen och kalkreaktorn. och sedan märker att man råkat att pillra ur slangen till vattenpåfyllningen, och dessutom lyckats putta till nivåvakterna så 25 litersburken med osmos sakta men säkert pumpas ut där du ligger. I panik försökte jag resa mig, resultat: slår huvudet i den lysrörs armatur jag hängt under karet, denna rammlar ner i vattnet som runnit ut brevid mig, och vipps, mycket ström i Daniel. Livet leker när man grejar med akvarium.
Det där med delvattenbyte har man ju klantat sig med en och annan gång när man har haft sötvatten och fyller med slang från kökskranen och det finns en tv i samma rum med massor av roligt att titta på.
Jo, en kul grej till. Jag höll på och göra ett vattenbyte i mitt 720 och hadde lagt i en grov slang och skapat hävert ut till toan. Jag hör hur det tutar på utsidan, det är några polare, vi står och snackar ett bra tag innan jag kommer på att jag håller på att tömma vatten. Satan, springer upp för trappan, och nej, jag har glömmt nyckeln. Panik, ut till vaktmästaren, låna stege, upp för balkongen och in genom dörren, akvariet tomt. Mina stackars abborar låg och sprattlade i sanden.