Man får använda fantasin. Själv tog jag 2 stora papperspåsar från IKEA och knycklade samman så de blev knöliga och sen tejpade upp på baksidan av akvariet. Skarven syns inte eftersom jag har mycket växter. Man kan också ta pappers-sopsäckar eller golvskyddspapper och måla edt svart eller grått eller så. Ser lite grann ut som en stenvägg. Enkelt o billigt, men ok, kanske inte det mest exklusiva.
När det gäller frigolit så finns det som sagt hur mycket som helst här på forumet, och på Nordiska Ciklidsällskapets forum. Men det är alltså större projekt med att "mura" upp en bakgrund på frigoliten och måla och fixa o lackera, och sen fästa den på insidan av akvariet. Är man duktig så kan det bli hur fint som helst, men det är ingenting man ska gå igång med om man inte är ganska säker på vad man gör. Tänk på att du ska slabba omkring med murbruk o färg o liknande. Plus att frigolit smular nåt otroligt när man skär i det, så man har vita frigolitbitar precis överallt.
Mitt råd är fortfarande att du söker på "Bakgrunder" här på forumet för att lära dig mer o få inspiration.
Lycka till.