hehe såg ju inte att du bodde så långt norr ut först, här har vi ingen snö alls och runt nollan ute så gränsfall till lättgrävt, nåja du har ju nitrivec eller liknande bakteriekulturer i djuraffären så satsa på nåt sånt istället du om det känns svårt att få upp en näve jord ;)
Hmm om du har fodret i frysen känns det inte riktigt levande längre?
sen en djuraffär som rekomenderar röda mygg borde du nog ta ett snack med och fråga varför dom rekomenderar nåt som är starkt allergiframkallande.
Kolla om djuraffären överhuvudtaget har nåt levande foder men annars funkar flingor och granulat och grönsaker till malarna
nä de är inte lätt å veta ;)
nä alltså det är frysta mygglarver jag köper. så levande är de inte. men finns de annat frysfoder man kan ge? känns ju som lite simplare än levande.
men räkmixen borde jag väl kunna fortsätta med sen när allt är stabilt?
jag köpte vattenberedningsmedel coh bakteriekultur. borde väl räcka??
Vita/svarta mygglarver är bra.
Fyfan att allt detta startade av ett par smutsiga händer. :S En riktig varnings signal till oss andra. Jag har verkligen suttit och lidit med dig när jag tänkte på hur du måste ha det där, vad hopplöst det måste känts.
då ska jag kika efter vita och svarta! =)
ja jag kan ju säga att jag kommer ju tänka efter både en gång och två, kanske tre och kanske fyra, innan jag stoppar ner händerna i karet igen [:-5]
ja jag kan ju säga att det milt sagt känns hopplöst. men nu ska jag inte ropa hej ännu - men *peppar peppar* de känns kryare. hoppas de fortsätter åt de hållet.
det är ännu bara en fisk som satt livet till. och det vore förbannat konstigt om d einte blir fler. att fjärilscikiliderna fortfarande lever är för mig ett mysterium.
min favvomal som låg upp och ned på vattenytan igår och agerade flotte till räkorna simar omkring som vanligt bland rötterna. hur sjukt som helst. jag var säker på att han skulle ligga död när jag kom hem fårn jobbet i morse. men han kan ju dö när som helst ändå.
så nu håller jag alla tår och tummar jag har för att detta ska gå vägen.
Köp Toxivec medel som tar bort nitrit snabbt.
kommer det alltså vra stor risk för nitrittoppar nu?? hur länge ska jag vara rädd för det? ska jag byta lite vatten varje dag ett tag?