Akut behov av en lysramp!

#1 - 13 november 2014 22:01
Hej allihopa, ber om ursäkt om detta inlägget är på fel plats då jag är ny här o fattar inte hur allt är upplagt än!

Nu är det så att min lysramp gick sönder så jag söker en ny som kan vara allt mellan 1,3 meter eller 1.5 meter.
Om du har nått liggande som är helt (även dom där fästerna som man monterar lysrörna i) så köper jag gärna!:)

Kollat överallt på blocket o ringt runt till djuraffärer men ingen har hemma, :(
#2 - 13 november 2014 22:10
dannebanne skrev:
Hej allihopa, ber om ursäkt om detta inlägget är på fel plats då jag är ny här o fattar inte hur allt är upplagt än!

Nu är det så att min lysramp gick sönder så jag söker en ny som kan vara allt mellan 1,3 meter eller 1.5 meter.

Om du har nått liggande som är helt (även dom där fästerna som man monterar lysrörna i) så köper jag gärna!:)

Kollat överallt på blocket o ringt runt till djuraffärer men ingen har hemma, :(

Vart bor du?
#3 - 14 november 2014 20:44
Jag byggde en själv av armaturer (IP44) från Biltema och ett par brädbitar. Det blev inte helt kasst. Tog någon timme att såga och spika. Dessutom blev det rätt så billigt också. Under 1000kr för en heltäckande ramp till ett 312L med 4st T5 58W inkl lysrör.
#4 - 16 november 2014 12:27
Ursäkta mig jag bor i blekinge, :) jasså det va ju fiffigt, jag är lite av en stilmänniska o vill ha ett cleant vardagsrum haha,
om du helenochandreas ha nått hemma skicka gärna pm!
#5 - 29 november 2014 10:06
Det verkar vara stört omöjligt att köpa en ny lysramp. I alla fall i Göteborgstrakten. Jag är själv på jakt efter en snygg ramp med minst 3 lysrör (150cm). Men jag hittar ingeting att köpa som inte kostar en månadslön :)
#6 - 29 november 2014 10:13
Tycker själv det är stört omöjligt att hitta prisvärda lysramper i Sverige, men om du kan tänka dig att beställa från utlandet kan du ta dig en titt på den här sidan:
www.aqualight.de
Den har en del prisvärda ramper. T.ex. denna: http://shop.aqualight.de/product_info.php?products_id=1590

Jag har beställt en liknande (Quad, två lysrör 24w) för några år sedan. Den funkade helt okej, även om man självklart får vad man betalar för. Min hade jag dock inte så lång tid, ca ett halvår bara, gav sedan bort akvariet pga plastbrist, så kan inte tala om ifall den håller i längden.
#7 - 29 november 2014 11:08
Aqua Nova på Cyberzoo.se är prisvärt..

Den är ju bara 120 cm dock men hänger man den över blir det nog cleant. Den finns både med 2*54 eller 4*54w..

Annons